تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۰۰
جالب است ۰
عملیات‌های نجات مصدومان تصادفات جاده‌ای تا ظهر دوشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۲۳ درصد رشد داشته است.
افزایش ۲۳ درصدی حوادث نوروزی نسبت به سال قبل
به گزارش مردم فردا،رئیس  جمعیت هلال احمر گفت: از آغاز طرح ملی امداد و نجات نوروزی هلال احمر تا ظهر امروز دوشنبه ۲۹ اسفند، محورهای مواصلاتی مازندران، اصفهان و فارس رکورد‌دار تصادفات جاده‌ای هستند.
پیرحسین کولیوند افزود: در مدت اجرای این طرح در روزهای پایانی اسفند تعداد عملیات‌های امداد و نجات نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۲۳ درصد افزایش داشته‌است.
او ادامه داد:  از صبح ۲۴ اسفند تا امروز ۱۰ هزار و ۲۳۷ نفر از خدمات امداد و نجات هلال احمر در جاده‌ها، کوهستان‌ها و مناطق صعب‌العبور استفاده کرده‌اند.
او ادامه داد: در مدت مذکور ۲۵۷ نفر اسکان موقت اضطراری دریافت کردند و ۳۰۲ مصدوم هم با آمبولانس‌های هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شدند.
کولیوند گفت: در طرح امداد و نجات هلال احمر در نوروز ۱۴۰۲ تعداد ۱۹ هزار امدادگر مشارکت دارند و توان عملیاتی هلال احمر در نوروز امسال نسبت به سال قبل ۴۶ درصد افزایش یافته است.
رئیس جمعیت هلال احمر همچنین از فعالیت شبانه‌روزی داروخانه مرکزی این جمعیت واقع در تقاطع طالقانی_ قرنی شهر تهران در ایام تعطیلات نوروز خبر داد.
گفتنی است هلال احمر علاوه بر امدادگران سازمان امداد و نجات؛ اعضای سازمان جوانان خود شامل کودکان، نوجوانان و جوانان را با برپایی غرفه‌های دوستدار کودک در ورودی شهرها و اماکن گردشگری به همیاری مردم فرستاده است.
https://mardomefarda.ir/vdci55az.t1ayp2bcct.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما