تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۰۶
جالب است ۰
رئیس جمهور سوریه در جریان دیدار با رئیس امارات از نقش ابوظبی در خاورمیانه تمجید کرد و بر ضرورت روابط قوی میان کشورهای عربی تاکید کرد.
بشار اسد: نقش امارات در خاورمیانه مثبت و فعال است
به گزارش مردم فردا،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری سوریه، بشار اسد رئیس جمهور سوریه و شیخ محمد بن زاید آل نهیان رئیس امارات مذاکرات رسمی در کاخ الوطن در ابوظبی با حضور هیئت های رسمی دو کشور داشتند.
در این مذاکرات به روابط دوجانبه و نحوه تقویت آن و تحولات مثبت در منطقه و اهمیت آن و نیز همکاری اقتصادی میان امارات و سوریه پرداخته شد.

در جریان این دیدار بشار اسد گفت: مواضع امارات همواره عقلانی و اخلاقی بوده است و نقش آن در خاورمیانه مثبت و فعال است.
وی افزود: این نقش با دیدگاه سوریه درباره ضرورت تحکیم روابط میان کشورهای عربی و اقدام مشترک عربی همسو است که کشورهای عربی و ملتهای آنها به هم پیونده زده و منافع آنها را برآورده می سازد.

رئیس جمهور سوریه تاکید کرد: قطع روابط اصل نادرستی در سیاست است. روابط میان کشورهای عربی و باید برادرانه و سالم باشد.

بشار اسد در این دیدار از محمد بن زاید و دولت و ملت امارات به خاطر حمایت از زلزله زدگان سوری تشکر کرد و آنرا در کاهش تبعات زلزله مهم توصیف کرد.

وی افزود: با وجود دردناک بودن این فاجعه برای سوری ها اما همبستگی گسترده از برادران اثر زیادی در کاهش این وضعیت دردناک داشت.

از سوی دیگر محمد بن زیاد آل نهیان هم بر اهمیت بازگشت سوریه به جهان عرب و تحکیم روابط میان کشورهای عربی که فایده آن به ملتها می رسد، تاکید کرد.

بن زاید تاکید کرد که امارات در کنار سوریه است و با ملت سوریه در مقابله با تبعات جنگ و زلزله همدردی و همبستگی می کند و حامی آنهاست.

وی از ادامه کمک های امارات به سوریه در این راستا هم خبر داد.

لازم به ذکر است که بشار اسد رئیس جمهور سوریه ساعاتی قبل، در رأس هیئتی بلندپایه و با استقبال رسمی «محمد بن زائد»، رئیس امارات، وارد ابوظبی شد. هواپیمای بشار اسد در حین ورود وی به آسمان ابوظبی با جنگنده‌های اماراتی اسکورت شد. در این سفر وزرای اقتصاد و بازرگانی و امور ریاستی و اطلاع‌رسانی و معاون وزیر خارجه سوریه بشار اسد را همراهی می‌کنند.
https://mardomefarda.ir/vdcb9ab8.rhbz8piuur.html
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین