تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۲۵
جالب است ۰
وزیر امور خارجه انگلیس گفت: توافق برای تقویت روابط بین لندن و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس برای مردم انگلیس ایجاد شغل کرده و به امن‌تر شدن همه ما کمک می‌کند.
انگلیس: احیای روابط با کشورهای عربی ما را امن‌تر می‌کند
به گزارش مردم فردا،به نقل از خبرگزاری فرانسه، لیز تراس، وزیر خارجه انگلیس امروز (دوشنبه) با مقام‌های ارشد کشورهای خاورمیانه دیدار کرد تا درباره همکاری نزدیکتری در حوزه‌های تجارت، امنیت سایبری و سرمایه گذاری سبز برای کشورهای کم‌درآمد و با درآمد متوسط توافق کنند.
وزرای خارجی کشورهای عربستان، قطر، عمان، بحرین و کویت، سفیر امارات و نماینده دائم این کشور در سازمان ملل به همراه دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس با تراس در کنت، انگلیس دیدار کردند.
وزیر خارجه انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: روابط نزدیکتر اقتصادی و امنیتی با شرکای عربی حوزه خلیج فارس به ایجاد شغل و فرصت برای مردم انگلیس منجر شده و به ما کمک می‌کند تا امن‌تر باشیم.
لیز تراس ادامه داد: همکاری با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس یک بازی برد – برد است. از شما می‌خواهم تا ارتباطات عمیقتری را در حوزه‌های تجارت، سرمایه گذاری، توسعه و امنیت سایبری در بخشی از جهان داشته باشید که برای منافع طولانی مدت انگلیس مهم است.
به گفته دولت لندن، این گروه موافقت کرده که برای تقویت تامین مالی زیرساختی پاک، قابل اعتماد و صادقانه به کشورهای در حال توسعه با یکدیگر همکاری کنند.
ارزش تجارت بین انگلیس و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در حال حاضر بیش از ۳۰ میلیارد پوند در سال است.
اوایل ماه جاری میلادی لیز تراس در نخستین سخنرانی خود به عنوان وزیر خارجه انگلیس گفت، لندن و شرکایش باید پیشرو باشند چون نبرد برای نفوذ اقتصادی در حال حاضر در جریان است.
https://mardomefarda.ir/vdci.pazct1ayqbc2t.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین