تاریخ انتشار :جمعه ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۰۸
جالب است ۰
متن پیش رو در اکو ایران منتشر شده و انتشار آن در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست
عیار اوکراین روشن می‌شود
به گزارش مردم فردا، آنچه نیروهای اوکراینی مدت‌هاست در شهر باخموت توصیف می‌کنند، در شمال منطقه لوهانسک نیز در حال رخ دادن است - شامل سربازان بیشتر روسی و سلاح‌ها و تاکتیک‌های تهاجمی که مسکو امیدوار است به وسیله آن‌ها بتواند به یک موفقیت بسیار ضروری برای خود دست یابد.
 
 آندری «تومان» که با اسم رمز خود به معنای «مه» شناخته می‌شود، از یک خانه کوچک در روستایی به شدت بمباران شده در شرق اوکراین به صورت شبانه روزی گردان خود را فرماندهی می‌کند تا حملات شدید روسیه را مدیریت کنند.

آنچه نیروهای اوکراینی مدت‌هاست در شهر باخموت توصیف می‌کنند، در شمال منطقه لوهانسک نیز در حال رخ دادن است - شامل سربازان بیشتر روسی و سلاح‌ها و تاکتیک‌های تهاجمی که مسکو امیدوار است به وسیله آن‌ها بتواند به یک موفقیت بسیار ضروری برای خود دست یابد.


بنابر گزارش رویترز، پزشکان تحت فرمان تومان تلفات سنگینی را در هفته‌های اخیر توصیف کردند، شاهد دیگری که نشان می‌دهد جنگ سختی که در امتداد جبهه در سراسر شرق و جنوب اوکراین جریان دارد، هزینه زیادی برای هر دو طرف داشته و دارد.

صدای شلیک تو‍‌پ‌ها دوردست، پس‌زمینه‌ای دائمی است، در حالی که سربازان در نفربرهای زرهی با سرعت در دهکده حرکت می‌کنند و تومان در پایگاهش – با پنجره‌های رنگ شده - مختصات حملات توپخانه را به واحد‌ها اعلام می‌کند.

این فرمانده 45 ساله در بین ارسال پیام‌هایش از طریق رادیو به رویترز گفت: «از ابتدای فوریه، آنها (روس‌ها) چیزی حدود 40 تا 50 موج حمله را انجام داده‌اند.»

این فرمانده که خود را ایچکری معرفی می‌کند- نام تاریخی منطقه چچن در جنوب روسیه و در دو جنگ آن شرکت کرده است- افزود: «ما همه این حملات را دفع کرده ایم.» او کنترل مسکو بر این منطقه را رد می‌کند.

تومان که یک چهره تنومند و ریش پرپشت دارد، نگران است که نیروهای روسی حرکت گاز انبری که در باخموت برای محاصره سربازان اوکراینی استفاده می‌کنند، در مقیاس بزرگتر در بخش او در جبهه نیز تکرار کنند. او گفت که روس‌ها اخیراً جهت حمله را تغییر داده‌اند، ظاهراً به قصد مسدود کردن جاده لیمان - شهری در غرب کرمینا که تحت کنترل اوکراین است و به این صورت نوک انبر را شکل داده اند.

به نظر می رسد که در نهایت تلاش‌ها برای محاصره، شهر سولدار قرار دارد، به این معنی که منطقه‌ای بسیار بزرگتر از باخموت در اثر آن آسیب پذیر خواهد شد. این می‌تواند به روسیه اجازه دهد تا پس از ماه‌ها گیرکردن عملاً به سمت غرب، شتاب بگیرد. او گفت: «این دومین جهت اصلی (پس از باخموت) است که برای دشمن جذاب است، زیرا اگر آنها به لیمان بیایند، پس از آن، کراماتورسک و اسلوویانسک در دسترسشان است.» «این برای آن‌ها خطر محاصره شدن  را در پی دارد، به همین دلیل است که آنها به این سختی برای این منطقه می‌جنگند – اهمیت اینجا برای دشمن کمتر از باخموت نیست.»

حمله و ضد حمله
برخی از تحلیلگران گفتند که اگرچه ممکن است این قصد مسکو باشد، اما با توجه به دشواری‌هایی که روسیه در فتح شهر تقریباً متروکه و به شدت ویران شده باخموت داشته است، در توانایی آن‌ها برای اجرای آن تردید وجود دارد.

الکساندر موسیینکو، تحلیلگر نظامی اوکراین، گفت: «در واقع افزایش فعالیت در این منطقه مشهود است و آنها (روس‌ها) تلاش می‌کنند به سمت لیمان حرکت کنند - آنها در فوریه موفق شدند 4 کیلومتر پیشروی کنند.» وی افزود: «اما دشمن برای تصاحب این خط (اسلوویانسک-کراماتورسک-کوستیانتینیوکا) به نیروهای زیادی نیاز دارد و با توجه به خساراتی که نیروهای روسی متحمل شده اند، بعید می دانم چنین چیزی ممکن باشد.»

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، تهاجم یک ساله مسکو به اوکراین را به صورت یک پیشروی تدافعی تصویر می‌کند، در برابر آنچه او تخاصم و گسترش‌طلبی غرب به سرزمین‌هایی می‌داند که به‌طور تاریخی توسط مسکو اداره می‌شدند.

غرب و کیف توجیه او را برای جنگی که می‌گویند با هدف غصب زمین آغاز شده و ده ها هزار نفر را کشته، شهرها و روستاها را ویران کرده و میلیون ها نفر را مجبور به فرار کرده است. رد می‌کنند.

گردان 110 تومان در مناطقی فعال است که پس از تهاجم گسترده پوتین به اوکراین در فوریه سال گذشته توسط روس ها تصرف شده بود و در ضد حمله نیروهای اوکراینی در پاییز گذشته بازپس گرفته شد.

نشانه‌های جنگ و دوئل‌های توپخانه‌ای متعاقب آن در همه جا دیده می‌شود. خانه‌ها و مغازه‌ها ویران شده‌اند، وسایل نقلیه نظامی سوخته جنگل‌های اطراف را پر کرده اند و صدای شلیک توپ‌ها به مواضع روس‌ها در شمال شرقی روز و شب بلند است. با وجود همه کشتارها، جنگ در حال حاضر تقریباً به حالت توقف رسیده است.

روسیه تنها پیشرفت‌های جزئی در اطراف باخموت داشته است که هشت ماه در تلاش برای تصرف آن بوده است و مقداری هم در شمال.

تومان گفت که او معتقد است که حملات شدیدتر در فوریه احتمالاً به دلیل دور جدید تهاجم روسیه است که کارشناسان نظامی غربی در زمستان انتظار آن را داشتند.

الکساندر، فرمانده یگانی در گردان تومان که در سنگرهای خط مقدم با روس ها می‌جنگد، ماه گذشته نیز شاهد تشدید جملات بود.

الکساندر گفت: «شب‌ها روسی‌ها همیشه به صورت پیاده حمله می‌کنند و ما می‌نشینیم و از عینک‌های حرارتی خود نگاه می‌کنیم و به آنها شلیک می‌کنیم.»

این گردان به تدریج قدرت خود را افزایش داده است و تیم‌های پهپادی و تعدادی تسلیحات سنگین از جمله تانک را اضافه کرده است و در حالی که روحیه همچنان بالاست و تومان یک رهبر محبوب است، فرماندهان از خستگی روزافزون صحبت می‌کنند.

سرهی پاولوویچ، 43 ساله، معاون فرمانده مسئول پشتیبانی روانی، گفت: «راستش را بگویم، ما واقعاً خسته شده‌ایم. این در حال حاضر تنها مشکل جدی ما است. انگیزه در عین حال بسیار بالاست.»

در مورد تلاش اوکراین برای به دست گرفتن ابتکار عمل، تومان فکر می‌کند که یک ضد حمله احتمالاْ به زودی در راه باشد. گرمتر شدن هوا مسیرها را در بسیاری از نقاط به گل‌زار تبدیل کرده و وسایل نقلیه سنگین را گرفتار کرده است.

تومان گفت: «آنها (مقامات اوکراین) در حال آماده سازی گردان‌های ذخیره زیادی هستند که در ضد حمله آتی شرکت خواهند کرد. الان بهار است و هوا چندان به نفع ما نیست... بنابراین من معتقدم این حمله در آوریل اتفاق خواهد افتاد.»

تهیه و تنظیم: فائزه زاهدی
https://mardomefarda.ir/vdcdjs0f.yt05k6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما