تاریخ انتشار :شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۴۱
جالب است ۰
منابع یمنی از آغاز مذاکرات تبادل اسرا میان طرف‌های درگیر در این کشور از امروز (شنبه) در شهر ژنو خبر دادند.
آغاز مذاکرات تبادل اسرا میان طرف‌های یمنی از امروز در ژنو
به گزارش مردم فردا،به نقل از خبرگزاری «سبأ»، جنبش انصارالله یمن و دولت مستعفی این کشور اعلام کردند که طرف‌های یمنی از امروز مذاکراتی را برای به سرانجام رساندن پرونده تبادل اسرا در ژنو آغاز می‌کنند.

ماجد فضائل، عضو تیم مذاکره کننده دولت مستعفی یمن در این باره گفت: مذاکرات به مدت ۱۱ روز ادامه خواهد یافت و هدف از آن دستیابی به تفاهم درباره جزئیات توافق امضا شده قبلی میان دو طرف است.

در همین حال، عبدالقادر المرتضی، رئیس هیئت انصارالله یمن در ژنو نیز در توییتی در این باره نوشت: امیدواریم که این دور از مذاکرات در این پرونده انسانی تعیین کننده باشد.

پیشتر نیز یک منبع سیاسی یمنی به اسپوتنیک گفته بود که سازمان ملل در حال انجام ترتیبات برای برگزاری نشست میان نمایندگان دولت مستعفی یمن و گروه انصارالله در شهر ژنو است تا درباره راه‌های پیشبرد در پرونده تبادل اسرا در یمن مذاکره کنند.

این منبع ادامه داد: نشست مقدماتی در روز جمعه برگزار خواهد شد تا مسائل مربوط به اجرای بزرگترین روند تبادل اسرا در یمن از زمان آغاز تجاوز ائتلاف سعودی به این کشور بررسی شود.

وی تاکید کرد: قرار است در این نشست در خصوص تبادل ۲۲۲۳ اسیر و بازداشتی در یمن رایزنی شود. هم چنین لیست اسامی اسرایی که قرار است آزاد شوند از جمله نظامیان وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی نهایی می‌شود.

انصارالله یمن و دولت مستعفی این کشور پیش از این مذاکرات فشرده‌ای را در اردن برای تبادل اسرا انجام داده بودند اما درپی کارشکنی‌های دولت مستعفی و ائتلاف متجاوز عربی این مذارکات راه به جایی نبرده است.

آخرین تبادل بزرگ اسرا میان یمنی‌ها اکتبر ۲۰۲۰ انجام شد که دو طرف ۱۰۵۶ اسیر را آزاد کردند.
https://mardomefarda.ir/vdcf00dy.w6dejagiiw.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین