تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۰۰
جالب است ۰
فناوری افزایش رزولوشن ویدیو Video Super Resolution (VSR) دارد به اکثر مرورگرهای محبوب اضافه می‌شود و مایکروسافت نیز به تازگی اعلام کرده که این قابلیت روی مرورگر Edge در دسترس قرار می‌گیرد.
مایکروسافت پشتیبانی از VSR را به مرورگر Edge اضافه می‌کند
به گزارش مردم فردا،این شرکت اعلام نموده که تمام کارت گرافیک‌های RTX (سری 20، 30 و 40 که هسته‌های Tensor دارند) و کارت گرافیک‌های RX 5000/RX 7000 از این قابلیت روی Edge پشتیبانی خواهند کرد.

فناوری هوش مصنوعی VSR روی مرورگر مایکروسافت Edge در صورتی کار می‌کند که رزولوشن محتوای مبدا از 720p کمتر نباشد و در عین حال، طول یا عرض آن از 192 پیکسل نیز کمتر نباشد. علاوه بر آن، تنها در صورتی که DRM (نظیر PlayReady و Widevine) روی فایل مبدا فعال نباشد، این فناوری می‌تواند روی آن کار کند. به همین خاطر سرویس‌های استریم نظیر Netflix توسط این قابلیت پشتیبانی نمی‌شوند.

فناوری VSR روی Edge می‌تواند اثرات و آرتیفکت‌های ناشی از فشرده کردن فایل را حذف کند و کیفیت متن را بهبود ببخشد. این قابلیت در حال حاضر برای 50 درصد از کاربران در دسترس بوده و برای الباقی نیز به تدریج در دسترس قرار خواهد گرفت. البته کاربران می‌توانند با تغییر فِلَگ مرورگر، این قابلیت را به صورت دستی فعال کنند:

edge://flags/#edge-video-super-resolution
یکی دیگر از شرایط فعال بودن قابلیت ویدیو سوپر رزولوشن روی مرورگر مایکروسافت Edge، اتصال دستگاه به یک منبع برق خارجی نظیر شارژر و یا پاور اصلی است و در حال حاضر نمی‌توان از آن با باتری لپ تاپ استفاده کرد. بررسی‌ها نشان داده‌اند که فعال بودن VSR فشار مضاعفی به پردازشگر گرافیکی سیستم می‌آورد و عملکرد آن بسیار به عملکرد گرافیکی سیستم وابسته است.

علاوه بر آن، مایکروسافت دارد روی پشتیبانی از چند GPU به صورت همزمان و هیبریدی نیز کار می‌کند. پس این امکان در آینده وجود دارد که بتوان از هر دو کارت گرافیک مجتمع و مجزا به صورت همزمان برای VSR استفاده کرد.
https://mardomefarda.ir/vdcivzaz.t1ayr2bcct.html
منبع : سخت افزار
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما