تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۰۰
جالب است ۰
کشتی‌گیرانی از ایران در پنجمین مرحله از لیگ پادوبنی که ۱۵ فروردین ماه در کشور میزبان مسابقات قهرمانی آسیا برگزار می‌شود، حضور خواهند داشت.
کشتی‌گیران ایرانی در پنجمین لیگ پادوبنی آلماتی
به گزارش مردم فردا،پنجمین دوره لیگ کشتی پادوبنی قرار است 15 فروردین ماه در آلماتی قزاقستان برگزار شود. این در شرایطی است که بعد از لغو میزبانی هند از مسابقات کشتی قهرمانی آسیا، برگزاری این رقابت‌ها در سال 2023 طی روزهای 20 تا 25 فروردین ماه 1402 به آستانه قزاقستان واگذار شده است.
بنابراین 5 روز پیش از آغاز مسابقات آزاد و فرنگی قهرمانی آسیا، قزاق‌ها در آلماتی میزبان لیگ پادوبنی هم هستند و نام ایران هم در بین کشتی‌گیرانی که برای شرکت در پنجمین دوره این لیگ اعلام آمادگی کرده، دیده می‌شود.
در دوره قبلی این رقابت‌ها که آذرماه در قرقیزستان برگزار شد، ایران چهار نماینده داشت. رضا اطری در 61 کیلوگرم به مصاف آرسن هاراتونیان ارمنی رفت و شکست خورد. در 74 کیلوگرم یونس امامی با زائوربک سیداکوف روس کشتی گرفت و مغلوب شد. در وزن 97 کیلوگرم مجتبی گلیج مغلوب سرگئی کوزیرف شد و تنها برنده 4 کشتی‌گیر اعزامی ایران، امیرحسین زارع بود که لخاگواگرل مونختور مغولی را شکست داد.
برای این دوره هم ایران نمایندگانی در لیگ پادوبنی خواهد داشت، مسابقه‌ای که چند روز پیش از قهرمانی آسیا، در شهر آلماتی برگزار می‌شود. به نظر می‌رسد بعد از بازگشت تیم منتخب آزاد از تورنمنت دانکلوف، نفرات شرکت‌کننده در این مسابقه که به نوعی جایزه بزرگ است، مشخص شوند.
باتوجه به فلسفه برگزاری این رقابت‌ها و انتخاب کشتی‌گیر از بین ستاره‌ها و عنوان‌داران، طبیعتا انتخاب صورت گرفته از بین ملی‌پوشان یکی دو سال اخیر که کسب مدال کرده‌اند، خواهد بود.
همچنین کشتی‌گیرانی برای حضور در این دوره لیگ پادوبنی انتخاب خواهند شد که درگیر مسابقات قهرمانی آسیا نبوده و احتمالا از شرکت در جام تختی هم معاف باشند.
https://mardomefarda.ir/vdcb88b8.rhbz5piuur.html
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما