تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۴۹
جالب است ۰
در حالی که سویه اومیکرون ویروس کرونا با افزایش شمار ابتلاها به کشورهای اروپایی آسیب زده است، کارشناسان بهداشتی در آمریکا هشدار می دهند که این کشور نیز ممکن است با موج بی سابقه ابتلاها در روزها و هفته های آینده مواجه شود.
اومیکرون در اروپا زنگ خطر را برای آمریکا به صدا در آورد
به گزارش مردم فردا،تارنمای هیل نوشت، با توجه به سرایت بالای اومیکرون آنتونی فائوچی کارشناس ارشد بیماری های عفونی در آمریکا پیش بینی کرده که اومیکرون گونه غالب در آمریکا «در چند هفته» آینده خواهد بود و می تواند فشار بر بیمارستان ها را که همین حالا نیز تحت فشار افزایش ابتلاها به ویروس دلتا هستند، افزایش دهد.

با توجه به این که هنوز درباره سویه جدید از جمله شدت بیماری زایی آن اطلاعات کافی در اختیار نیست، دانشمندان منتظر اطلاعات بیشتری درباره افزایش ابتلاها در سطح بین المللی برای پیش بینی بهتر شدت آسیب آن به آمریکا هستند.

اما تعدادی از کارشناسان بهداشتی در آمریکا گفته اند شواهد نشان می دهد که در هفته های آینده همزمان با ایام تعطیلات، هفته های دشواری در پیش روی آمریکا خواهد بود و مایکل اوسترهوم مدیر مرکز سیاست و تحقیقات بیماری های عفونی در دانشگاه مینه سوتا آن را «از همه نظر یک توفان کامل» توصیف کرده است.  

اومیکرون کشورهای انگلیس و دانمارک را با افزایش ناگهانی تعداد ابتلاها مواجه کرده است. بر اساس آمار هر دو کشور از نظر شمار ابتلاهای روزانه در هفته رکورد زدند.

فائوچی درباره اجتناب ناپذیر بودن شمار ابتلاها و مرگ و میر با توجه به زمستان و شیوع بیشتر آنفولانزا هشدار داده و گفته این موضوع می تواند بیمارستان های ما را تحت فشار شدید قرار دهد.

تاکنون مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها در آمریکا میزان ابتلا به اومیکرون را سه درصد در سراسر این کشور اعلام کرده و این تعداد به حدود ۱۳ درصد در ایالت هایی همچون نیوجرسی و نیویورک می رسد.

کارشناسان آمریکایی پیش بینی کرده اند که اومیکرون تا پایان سال به سویه غالب کرونا در برخی از ایالت های این کشور تبدیل خواهد شود و بقیه ایالت ها هم در ماه ژانویه بیشترین ابتلا را به اومیکرون خواهند داشت.  

کارشناسان آمریکایی می گویند تمرکز بر افزایش واکسن زدن به تعداد بیشتری از جمعیت و استفاده از واکسن تقویتی مهم ترین ابزار در جلوگیری از افزایش وخیم ابتلا به اومیکرون است.
https://mardomefarda.ir/vdci.uazct1ay3bc2t.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین