تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۴
جالب است ۰
پس از درخواست ایالات متحده آمریکا، آلبانی و چندین کشور دیگر، مسئله حقوق بشر کره شمالی در دستور کار شورای امنیت سازمان ملل متحد خواهد بود.
مسئله حقوق بشر کره شمالی در دستور کار شورای امنیت سازمان ملل
به گزارش مردم فردا،به نقل از خبرگزاری رویترز، این اقدام احتمالا دولت کره شمالی را خشمگین می‌کند؛ دولتی که بارها اتهامات در این زمینه را رد کرده و تحریم‌های اعمال شده علیه کشورش را مقصر وضعیت کنونی کشورش می‌داند.
از سال ۲۰۰۶ کره شمالی به دلیل برنامه‌های هسته‌ای و موشک‌های بالستیک تحت تحریم‌های سازمان ملل بوده اما معافیت‌هایی نسبت به ارسال کمک‌های بشردوستانه در نظر گرفته شده است.
هیئت کره شمالی در سازمان ملل در نیویوک هنوز اظهار نظر فوری در این خصوص انجام نداده است.
روز سه‌شنبه آمریکا، آلبانی با حمایت ۵۹ کشور دیگر و اتحادیه اروپا یادداشتی را به رئیس شورای امنیت سازمان ملل ارسال کردند و خواستار پیگیری وضعیت حقوق بشر در کره شمالی شدند.
براساس قوانین این شورا، اگر ظرف سه سال جلسه علنی پیرامون یک دستورکار تشکیل نشود، آن موضوع مربوطه از لیست خارج خواهد شد مگر اینکه یکی از اعضای شورا اعتراض کند؛ در این صورت مسئله مربوطه یک سال دیگر در دستورکار باقی خواهد ماند.
شورای امنیت سازمان ملل سالانه جلساتی را پشت درهای بسته درباره وضعیت حقوق بشر کره شمالی برگزار می‌کند و این درحالیست که چین و روسیه نسبت به چنین درخواستی اعتراض می‌کنند.
از سال‌های ۲۰۱۴ الی ۲۰۱۷ شورای امنیت سازمان ملل جلسات علنی را درباره وضعیت حقوق بشر در کره شمالی برگزار کرد. در سال ۲۰۱۸ این جلسات به دلیل مذاکرات کیم‌ جونگ اون، رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا بر سر خلع سلاح هسته‌ای پیونگ‌یانگ متوقف شد؛ مذاکراتی که به نتیجه نرسید اما سال آینده‌اش ایالات متحده خود جلسه‌ای را به دلیل تنش‌های فزاینده میان پیونگ‌یانگ و واشنگتن تشکیل داد.
https://mardomefarda.ir/vdcgnz9q.ak9ut4prra.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین