تاریخ انتشار :سه شنبه ۹ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۰۳
جالب است ۰
فعال کارگری با اشاره به اینکه دستمزد باید تا پایان اسفند ماه سال جاری تعیین شود گفت:تورم سال آینده روی دستمزد کارگران محاسبه نمی شود, بنابراین دستمزد باید منطقی و مطابق ماده ۴۱ قانون کار تعیین شود.
خنثی شدن افزایش ۵۷ درصدی دستمزد با تورم امسال
به گزارش مردم فردا،ناصرچمنی، فعال کارگری  درباره دستمزد سال 1402 کارگران گفت:دستمزد کارگران باید تا پایان اسفندماه تعیین شود. اینکه وزیرکار می گوید امیدواریم دستمزد تا پایان سال تعیین شود, کارگران را نگران می کند. اجرای ماده 41قانون کار به صورت کامل خواست اصلی جامعه کارگری است.
 وی با اشاره به اینکه شورای عالی کار در اسفند ماه همیشه به صورت جدی بحث دستمزد را دنبال می کند گفت:کارگران یک سال تمام سختی ها راتحمل می کنند تا پایان سال بتوانند دستمزدی دریافت کنند تا بخشی از مشکلات آنها را پوشش دهد. افزایش لحظه ای قیمت دلار و مواد خوراکی و تورم حاکم بر کالا باعث کاهش قدرت خرید کارگران شده است و درخواست کارگران این است که دولت شرایط دشوار زندگی آنها را درک کند.
چمنی با بیان اینکه متأسفانه هر ساله کارگران دستمزدی متناسب با تورم امسال را دریافت می کنند و تورم سال آینده روی دستمزد کارگران محاسبه نمی شود گفت:برای سال 1401 درست است که 57 درصد دستمزد افزایش یافت, اما افزایش چشمگیرهزینه ها باعث شد که این میزان افزایش خنثی شود.
 فعال کارگری با بیان اینکه در حال حاضر یکی از دغدغه های اصلی کارگران بحث مسکن  است گفت:زمانی که افزایش 57 درصدی دستمزد تصویب می شد، اعلام کردیم این افزایش خوب است به شرطی که به تورم ماه های آینده نخوریم ولی این تورم لحظه ای روی بسیاری از بخش ها از جمله مسکن و مصالح هم تاثیرگذار است. در شرایطی که کارگران هم باید اجاره بها بدهند هم خورد و خوراک زندگی را تهیه کنند، چطور می توانند وام مسکن دریافت کنند و اقساط آن را پرداخت کنند؟بنابراین از تصمیم گیران تقاضا داریم, خودشان را مثل جامعه کارگری ببینند. کارگر با حقوقی که دریافت می کند به زحمت می تواند هزینه ها را تا سر برج تأمین کند.
https://mardomefarda.ir/vdcb5gb8.rhbz5piuur.html
منبع : تسنیم
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین