تاریخ انتشار :جمعه ۵ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۴۹
جالب است ۰
برخی منابع آگاه می‌گویند بررسی حضور یک ناو هواپیمابر هسته‌ای در رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی در دستور کار دو کشور قرار گرفته است.
آمریکا با ناو هسته‌ای در رزمایش با کره جنوبی شرکت می‌کند
به گزارش مردم فردا،به نقل از اسپوتنیک، برخی گزارش های رسانه ای حاکی از رایزنی های سئول و واشنگتن بر سر حضور تسلیحات نظامی با قابلیت هسته ای در رزمایش ماه مارس دو کشور است.

یک خبرگزاری کره جنوبی روز جمعه به نقل از منابع آگاه خود در گزارشی آورد که کره جنوبی و آمریکا در حال مذاکره بر سر حضور احتمالی یک ناو هواپیمابر هسته‌ای آمریکا در مانور نظامی مشترک دو کشور در ماه مارس هستند.

بنا به اعلام این خبرگزاری کره جنوبی، مانور نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی قرار است در ماه مارس برگزار شود و دو کشور انجام مانورهای میدانی، شبیه سازی جنگ و شرکت در تمرینات نظامی را در دستور کار این رزمایش نظامی قرار داده اند.

این خبرگزاری کره جنوبی در گزارش خود نوشت که در صورت موافقت، آمریکا احتمالاً ناو هواپیمابر کلاس نیمیتز را برای شرکت در این رزمایش به شرق آسیا اعزام کند. وزارت دفاع کره جنوبی هنوز این موضوع را تایید نکرده است.

سال گذشته، ناو هواپیمابر یو اس اس رونالد ریگان آمریکا به رزمایش دریایی سه جانبه با ژاپن و کره جنوبی که در دریای ژاپن اعزام شد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) اعلام کرد وزارت خارجه این کشور با انتشار بیانیه‌ای به آمریکا و کره جنوبی هشدار داده که تداوم «روش‌ها و اقدامات خصمانه و تحریک‌آمیز» این دو کشور و بی‌توجهی آشکار به اعتراض‌های مکرر کره شمالی، به معنای «اعلام جنگ» تلقی خواهد شد.

این بیانیه را «کان جونگ‌گان»، مدیر کل اداره امور آمریکا در وزارت خارجه کره شمالی صادر کرده است.

در بیانیه کان جونگ‌گان آمده است که: تنها راه برای فرونشاندن چرخه معیوب تشدید تنش‌های نظامی در شبه‌جزیره کره و منطقه اطراف آن، اقدام واشنگتن به کنارگذاشتن طرحهای استقرار دارایی‌ها و تسلیحات راهبردی در خاک کره جنوبی و پایان‌دادن به رزمایش‌های مشترک است.

رسانه‌های کره جنوبی امروز جمعه اعلام کردند که کره شمالی چهار موشک کروز راهبردی را به عنوان بخشی از یک رزمایش نظامی پرتاب کرده است. رسانه‌های دولتی کره شمالی گفته‌اند که پرتاب این موشک‌ها برای نشان دادن توانایی این کشور در انجام یک ضد حمله هسته‌ای طراحی شده است.

این آزمایش‌های واکنشی در شرایطی برگزاری می‌شود که آمریکا و کره جنوبی یک رزمایش نظامی شبیه سازی شده با هدف تشدید واکنش خود به تهدیدات هسته‌ای کره شمالی را برگزار کردند.
https://mardomefarda.ir/vdccpoqs.2bqei8laa2.html
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین