تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۲۶
جالب است ۰
وزیر دفاع پاکستان در راس یک هیات بلندپایه و به صورت غیرمنتظره وارد «کابل» پایتخت افغانستان شد تا با مسئولان دولت موقت طالبان پیرامون تنش‌زدایی میان دو همسایه دیدار کند.
سفر غیرمنتظره وزیر دفاع پاکستان به افغانستان
به گزارش مردم فردا،به نقل از منابع رسمی پاکستان، این یک بازدید از پیش اعلام نشده است و درحالی انجام می‌شود که اسلام‌آباد و کابل یکدیگر را به عدم همکاری در حوزه مدیریت مرزها و مقابله با عناصر تروریستی متهم می‌کنند.

دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان لحظاتی قبل با صدور یک بیانیه کوتاه اعلام کرد: «خواجه محمد آصف» وزیر دفاع در راس یک هیات بلندپایه وارد کابل شد.

وزیر دفاع پاکستان قرار است در دیدار با مقام‌های دولت موقت افغانستان پیرامون مسائل امنیتی به ویژه راه‌های مقابله با تروریسم گفت‌وگو کند.

این اولین سفر یک مقام ارشد از پاکستان به افغانستان طی ماه‌های اخیر پس از تشدید تنش‌ها میان دو همسایه محسوب می‌شود.

وزیر دفاع پاکستان پس از حمله انتحاری روز دهم بهمن امسال در شهر پیشاور که منجر به جان باختن یکصد نفر شده است، از افغانستان خواست تا جلوی‌ استفاده تروریست‌ها از قلمروی این کشور را بگیرد.

هشتم آذرماه امسال وزیر مشاور امور خارجه پاکستان طی سفر به کابل با سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان دیدار کرد اما این بازدید نتوانست به پایان دادن به اختلافات میان دو کشور کمک کند.
https://mardomefarda.ir/vdcjooev.uqemazsffu.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین