تاریخ انتشار :سه شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۸
جالب است ۰
مدیر پروژه مرکز مبادله ارز و طلا از عرضه ۳۰۰ هزار سکه از طریق مرکز مبادله ارز و طلا در هفته آینده خبر داد. وی همچنین گفت از این به بعد مسافران می توانند در فرودگاه ارز مسافرتی خود را دریافت کنند.
ارائه ارز مسافرتی برای اولین بار در فرودگاه از امروز؛ هر نفر ۳۰۰ تا ۵۰۰ یورو
به گزارش مردم فردا،امیر هامونی با اشاره به این‌که امروز دو تالار مرکز مبادله راه اندازی شد، ادامه داد: این دو تالار شامل تالار ارز خدماتی و تالار حواله ارز است.
مدیر پروژه مرکز مبادله ارز و طلا ادامه داد: پتروشیمی‌ها و فولادی‌ها و مسی‌ها در تالار حواله ارز عرضه می‌کنند و واردکنندگان ارزهای مورد نیاز را از آنجا تامین خواهند کرد.
وی همچنین اضافه کرد: هفته آینده هم تابلو مسکوکات طلا در این مرکز رونمایی می شود و ۳۰۰ هزار سکه از طریق این مرکز عرضه خواهد شد و روش کشف قیمت آن مانند روشی است که در بازار بورس پیش از این انجام شده بود.

آغاز عرضه ارز مسافرتی در فرودگاه
هامونی با اشاره به این‌که سرفصل‌ ارزهای خدماتی مشخص شده است، افزود: بخشی از آن‌ها مثل ارز مسافرتی پشت گیت فرودگاه ارائه خواهد شد. به گفته وی، برای مسافرت‌های زمینی ۳۰۰ یورو و مسافرت‌های هوایی ۵۰۰ یورو اختصاص داده شده است.
وی افزود: باجه ها و خودپردازهایی در فرودگاه امام مستقر شده اند و  برای اولین بار در کشور این خودپردازها به جای اسکناس ریال، ارز مورد نیاز مسافران را پرداخت می کنند؛ این خودپردازها نصب شده و از امروز آماده استفاده است و مسافران می‌توانند ارز مورد نیاز مسافرتی خود را از پشت گیت خروجی دریافت کنند.

هامونی گفت: از روزی که پروژه راه اندازی مرکز مبادله ارز و طلا ابلاغ شد ۲۷ روز زمان داشتیم واقدامات زیادی در این زمینه انجام شد؛ همچنین هشت کارویژه مهم را شناسایی کردیم تا بر اساس آن تقسیم کار انجام شود. در مرکز مبادله ارز و طلای ایران دو تالار ارز خدماتی و حواله ارز را راه اندازی کرده‌ایم.
به گفته هامونی، همچنین نماینده مقیم دستگاه‌های ذیربط به ویژه دستگاه‌هایی که بیشترین همکاری و ارتباط با مرکز مبادله ارز و طلا دارند در این مرکز مستقر شدند. همچنین نماینده تام الاختیار هر دستگاه و وزارتخانه که از سوی وزیر معرفی شده و حق امضا دارند نیز معرفی شدند.
مدیر پروژه مرکز مبادله ارز و طلای ایران اعلام کرد: در حال حاضر بیش از ۶۰ نیاز ارز خدماتی شناسایی شده که می‌توان به ارز دانشجویی، ارز درمانی، ارز مورد نیاز برای فرصت‌های مطالعاتی، حق الوکاله دعاوی، هزینه مسابقات ورزشی، دفاتر و مدارس خارج از کشور، هزینه خرید امتیاز پخش فیلم، حق بیمه، هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی، شرکت‌های کشتیرانی و حمل و نقل زمینی و ... اشاره کرد. به عنوان مثال در حوزه مسافرت هوایی ۵۰۰ دلار به عنوان ارز مسافرتی در نظر گرفته‌ایم همچنین به ازای هر کامیون دار ۴۵۰۰ یورو ارز در نظر گرفته‌ایم که در سرفصل‌های مختلف با جزئیات در آینده اعلام خواهد شد.
https://mardomefarda.ir/vdcftcdy.w6dvvagiiw.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین