تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۰۰
جالب است ۰
رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق با بیان اینکه صادرات به عراق بدون هیچ‌گونه مانعی ادامه دارد گفت: طی روزهای آینده مشکلات انتقال ارز در صرافی های عراق رفع می شود.
حل اختلال انتقال ارز در صرافی‌های عراق، بزودی
به گزارش مردم فردا،یحیی آل اسحاق با بیان اینکه روابط ایران و عراق در زمینه‌های مختلف بسیار محکم است، اظهار داشت: دو کشور روابطی دوستانه فارغ از حضور دولت‌های وقت با یکدیگر دارند و این رابطه محکم امری حیاتی برای تهران و بغداد است.
وی با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر اختلال و توقف در تجارت دو کشور، تاکید کرد: چنین اخباری صحت ندارد و صادرات به عراق بدون هیچ‌گونه مانعی ادامه دارد و حتی افزایش در مبادلات تجاری نیز پیش‌بینی می‌شود.
آل اسحاق خاطرنشان کرد: با تحریم‌های جدید بانکی از سوی آمریکا، نظارت بر بانک‌ها و نقل و انتقالات این کشور در زمینه دلار افزایش یافته که محدودیت‌هایی را به دنبال داشته است.
وی بیان کرد: عرضه دلار در بازار عراق کاهش یافته و قیمت آن افزایش داشته که این روند به تجارت این کشور لطمه وارد کرده است.
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق تاکید کرد: در این مدت هر 100 دلار به ارزش یک هزار و 700 دینار رسیده بود که با تدابیر اندیشیده شده از سوی دولت این کشور، در حال حاضر قیمتی معادل یک هزار و 500 دینار کاهش یافته است.
آل اسحاق تاکید کرد: در حال حاضر برخی صرافان عراقی در نقل و انتقالات تعلل کرده‌اند زیرا انتظار می‌رفت بار دیگر نرخ دینار افزایشی باشد که این اتفاق رخ نداد و طی روزهای آینده مشکلات انتقال نیز رفع می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه روابط تجاری ایران و عراق محفوظ است، گفت: با ایجاد تعادل در بازار نرخ دینار و دلار در عراق از سوی دولت این کشور، فضای نوسانی کاهش خواهد داشت و مشکلات رفع خواهد شد.
https://mardomefarda.ir/vdcdo90f.yt0956a22y.html
منبع : تسنیم
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین