تاریخ انتشار :شنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۳۱
جالب است ۰
رئیس‌جمهور ترکیه گفت تعداد جانباختگان زلزله مرگبار اخیر این کشور به ۲۱ هزار و ۴۳ نفر رسیده و زخمی‌ها ۸۰ هزار و ۹۷ نفر شده است.
جانباختگان زلزله ترکیه به بیش از 21 هزار نفر رسید
به گزارش مردم فردا،رئیس‌جمهور ترکیه گفت تعداد جانباختگان زلزله مرگبار اخیر در جنوب ترکیه به ۲۱ هزار و ۴۳ نفر رسیده و زخمی‌ها ۸۰ هزار و ۹۷ نفر شده است. 
اردوغان ضمن بیان این که حافظه ترکیه مملو از فجایع مرتبط با زلزله است، افزود: در بازرسی مناطق زلزله‌زده برای ما روشن شد که با فاجعه بزرگی روبرو هستیم. 
به گفته اردوغان، ۱۴ میلیون شهروند ترکیه تحت تاثیر زلزله دوشنبه قرار گرفتند و ممکن است تعداد زلزله‌زدگان در مناطق آسیب‌دیده و اطراف آن به ۲۰ میلیون نفر برسد. 
رئیس‌جمهور ترکیه ضمن بیان این که عملیات جستجو و امداد در برخی شهرها و مناطق زلزله‌زده پایان یافته، افزود «هیچ شهروندی را زیر آوار باقی نخواهیم گذاشت. قول می‌دهیم روند بازسازی را تنها طرف یک سال تکمیل کنیم». اردوغان گفت ۱۶۰ هزار نیروی جستجو و نجات داخلی و خارجی شبانه‌روز در حال کار هستند.  
وی گفت: متاسفانه برخی احزاب و نیروهای سیاسی از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند و روحیه وحدت ندارند. اردوغان همچین از «کشورهای دوست و برادر» که در این فاجعه به کمک ترکیه آمدند، تشکر کرد. 
به گفته رئیس‌جمهور ترکیه، این کشور بسیاری از روندها از جمله پیوستن به خدمت سربازی اجباری را به مدت چند ماه تعویق کرده است. 
به گزارش الجزیره، اردوغان در اشاره به اتفاقات اخیر در این کشور در پی زلزله ویرانگر آن گفت: «برخی افراد ضعیف‌النفس از این فاجعه برای غارت و ربودن مردم سوءاستفاده کردند و به همین خاطر وضعیت اضطراری اعلام کردیم». وی تاکید کرد دولت ترکیه علیه کسانی که در غارت و سایر جرایم در مناطق زلزله‌زده دست دارند، اقدام خواهد کرد. 
https://mardomefarda.ir/vdccoeqs.2bqes8laa2.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین