تاریخ انتشار :جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۵۴
جالب است ۰
اداره تحقیقات فدرال آمریکا از آغاز فرآیند بررسی بالون ساقط شده چینی خبر داد.
آغاز بررسی بقایای بالون تجسسی چین توسط اف بی آی
به گزارش مردم فردا،پس از مشاهده بالون تجسسی چین بر فراز آمریکا و هدف قرار گرفتن آن توسط نیروی هوایی این کشور، گارد ساحلی این کشور موفق شد بخش‌های قابل توجهی از این بالون را برای بررسی بیشتر جمع آوری کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) امروز اعلام کرد فرآیند بررسی بالون جاسوسی چین را آغاز کرده ایم.

یکی از مقامات آگاه در این اداره که نخواست نامش فاش شود، گفت: اف بی آی به تازگی به شواهد اندکی از این بالون دسترسی پیدا کرده است. هنوز بسیار زود است که بخواهیم درباره روند بررسی این بالون سخن بگوییم. همچنین تکه‌هایی از این بالون که جمع آوری و تحویل اف بی آی شده بسیار ناچیز است.

مقامات آمریکایی می‌گویند هنوز بخش قابل توجهی از بقایای این بالون به اداره تحقیقات فدرال تحویل داده نشده است. با این حال، بخش‌های مهم این بالون شامل بخش الکترونیک آن در حال انتقال به این اداره است.

اف بی آی تاکید دارد برخی از بخش‌های این بالون زیرآب باقی مانده و آنچه تاکنون یافت شده است نیز نیازمند آلودگی زدایی از آب دریا و نمک است. ما هیچ بخش شامل مواد تهاجمی یا حاوی انرژی در این بالون نیافته ایم. وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا دیروز در جلسه استماع کنگره وعده داد پس از بررسی‌های اف بی آی، واشنگتن اقداماتی را علیه افراد و نهاد‌های مرتبط با ورود این بالون به آسمان آمریکا اتخاذ خواهد کرد.

گرچه پکن مدعی است این بالون تجسسی مربوط به سنجش آب و هوا بوده و از مسیر خود منحرف شده است، اما مقامات آمریکایی می‌گویند این بالون جاسوسی است و تحت نظر ارتش چین فعالیت می‌کرد. همین موضوع باعث سرد شدن روابط میان پکن و واشنگتن طی روز‌های اخیر شده است.
https://mardomefarda.ir/vdcg3n9q.ak93y4prra.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین