تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۰۰
جالب است ۰
سرویس جدید آرتیفکت را بنیان‌گذاران اینستاگرام معرفی کرده‌اند. این سرویس تلاش می‌کند «آینده‌ی شبکه‌های اجتماعی» را به‌تصویر بکشد.
سرویسی که آینده شبکه‌های اجتماعی را به تصویر می‌کشد معرفی شد
به گزارش مردم فردا،کوین سیستروم و مایک کریگر، هم‌بنیان‌گذاران اینستاگرام، در سال ۲۰۱۸ به‌دلیل تنش با متا از این شرکت جدا شدند. سپس، آن‌ها کسب‌و‌کار جدیدی تشکیل دادند تا «نسل بعد شبکه‌های اجتماعی» را روی کار بیاورند. نخستین سرویس جدید آن‌ها آرتفیکت (Artifact) است.

به‌گزارش ورج، آرتفیکت فید خبری شخصی‌سازی‌شده‌ای است که از فناوری یادگیری ماشین برای فهمیدن علایق کاربر استفاده می‌کند و به‌زودی بحث درباره‌ی مقالات را برای کاربران امکان‌پذیر خواهد کرد.

نام سرویس Artifact نتیجه‌ی ترکیب Article (مقاله) و Fact‌ (حقایق) و Artificial Intelligence (هوش مصنوعی) است. این سرویس جدید از امروز ثبت‌نام کاربران جدید را می‌پذیرد؛ اما فعلاً آغاز به‌ کار نکرده است. کوین سیستروم می‌گوید به‌زودی فعالیت آرتفیکت شروع می‌شود.

برای حضور در آرتیفکت، می‌توانید از‌طریق وب‌سایت این سرویس اقدام کنید. نسخه‌ی اندروید و iOS آرتفیکت هم‌اکنون در‌دسترس است. سرویس جدید کوین سیستروم و مایک کریگر در مرحله‌ی بتای خصوصی به‌سر می‌برد و برای عضویت در فهرست انتظار باید شماره‌‌ موبایل آمریکایی وارد کنید. ساده‌ترین راه برای توصیف آرتیفکت تیک‌تاکِ مبتنی‌بر متن است. این سرویس ممکن است در آینده‌ای نزدیک به رقیبی جدی برای توییتر تبدیل شود.

به‌محض ورود به آرتیفکت با صفحه‌ای شامل مقالات محبوب از رسانه‌های بزرگ و کوچک مواجه خواهید شد. با ورود به مقالات مدنظر، الگوریتم آرتیفکت با علایق شما آشنا می‌شود و مقالات مشابه را به‌نمایش می‌گذارد. در‌حال‌حاضر، تیک‌تاک از سیستمی مشابه برای نمایش ویدئو استفاده می‌کند.

آرتیفکت مدتی پس از انتشار به دو قابلیت مهم مجهز خواهد شد: ۱. نمایش مقالات پست‌شده کاربرانی که آن‌ها را دنبال کرده‌اید. این سرویس جدید در ابتدا انتشار متن‌های ساده‌ی بدون لینک را امکان‌پذیر نمی‌کند؛ ۲. امکان ارسال پیام خصوصی (دایرکت) تا با دوستانتان درباره‌ی مقالات مختلف گفت‌و‌گو کنید.
در سال‌های اخیر، بسیاری از شبکه‌های اجتماعی توجه بیشتری به ویدئو نشان داده‌اند؛ چون مردم کمتر از قبل به مطالعه‌ی متن علاقه دارند. اینستاگرام و توییتر بیشتر از هر زمان دیگری روی محتوای ویدئویی متمرکز شده‌اند و فیسبوک نیز در مسیر مشابهی قدم برمی‌دارد. این در حالی است که آرتیفکت به متن اهمیت می‌دهد.

سیستروم می‌گوید هنوز مدل کسب‌وکار آرتیفکت تنظیم نشده است؛ اما به‌احتمال زیاد این سرویس روی تبلیغات متمرکز خواهد بود. آرتیفکت روی نمایش اطلاعات دقیق تأکید زیادی خواهد کرد.

سرویس جدید بنیان‌گذاران اینستاگرام تیمی هفت‌نفره دارد و فعلاً با سرمایه‌ی شخصی کوین سیستروم و مایک کریگر تأمین مالی می‌شود؛ اما احتمالاً در آینده سرمایه‌گذار جذب خواهد کرد.
https://mardomefarda.ir/vdcbgab8.rhb08piuur.html
منبع : زومیت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما