تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۰۰
جالب است ۰
محمدرضا گرایی که بعد از کسب مدال نقره سال ۲۰۲۲ جهان در هیچ میدانی روی تشک نرفته، در دومین تورنمنت رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی یک وزن بالاتر کشتی خواهد گرفت.
بازگشت قهرمان ایرانی المپیک به مسابقات در وزن بالاتر
به گزارش مردم فردا،درحالیکه بعد از کسب مدال طلای المپیک و تکرار آن دو ماه بعد از توکیو در مسابقات جهانی 2021 اسلو، صحبت از افزایش وزن محمدرضا گرایی و احتمال تغییر وزن و یا غیبتش در مسابقات جهانی 2022 مطرح بود، او دربلگراد هم باز وزن کم کرده و در 67 کیلو کشتی گرفت که نتوانست طلای سال گذشته خود را تکرار کند و با قبول شکست مقابل حریف صربستانی، به مدال نقره جهان رضایت داد.
5 ماه پس از کسب نقره جهان، قهرمان المپیک 2020 توکیو در ترکیب تیم چهار نفره کشتی فرنگی برای حضور در دومین مسابقه رنکینگ اتحادیه جهانی قرار گرفته، اما آنجا قرار نیست در 67 کیلو کشتی بگیرد و امتیاز جمع کند.
باوجودی که در سال 2023 اتحادیه جهانی کشتی برای مسابقات رنکینگ شرایط جدیدی را قائل شده و این رقابت‌ها با 2 کیلوگرم ارفاق وزن برگزار می‌شود، اما گرایی در این میدان در 72 کیلو کشتی خواهد گرفت.
بعید به نظر می‌رسد که او قصد ماندن در وزن جدید را داشته باشد و این تغییر وزن صرفا برای محک خوردن و در شرایط مسابقه قرار گرفتن است.
او به احتمال فراوان مسابقات جهانی 2023 بلگراد و المپیک پاریس را هم در 67 کیلوگرم پشت سر خواهد گذاشت.
علاوه بر محمدرضا گرایی، قرار است محمدهادی ساروی و امین میرزازاده، دو مدال‌آور دیگر تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات جهانی 2022 به همراه میثم دلخانی قهرمان سال 2021 جهان که به دلیل جراحی دست در مسابقات جهانی بلگراد غیبت داشت، نیز در این تورنمنت که 4 تا 7 اسفند در مصر برگزار می‌شود، کشتی بگیرند.
https://mardomefarda.ir/vdchixnz.23n--dftt2.html
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما