تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۰
جالب است ۰
ایالات متحده طی چند هفته گذشته، شاهد جهش گسترده ای در موارد روزانه کرونا بوده که در درجه اول توسط نوع فرعی و سویه جهش یافته اومیکرون XBB.1.5 ایجاد شده است. این سویه با چندین جهش در پروتئین اسپایک خود شناسایی می شود که به آن امکان می دهد افراد کاملاً واکسینه شده و افرادی که قبلا عفونت کووید داشته اند را آلوده کند.
تاثیر نامطلوب سویه جدید اومیکرون بر اساس ژنتیک افراد
به گزارش مردم فردا،یافته های جدید پژوهشگران نشان می دهد: تاثیر سویه جدید کرونا که اخیرا در جهان گسترش پیدا کرده است، تابعی از ژنتیک افراد مبتلا بوده و این موضوع در نوع و شدت ابتلای افراد به این بیماری تاثیر مستقیمی دارد.
بر اساس آمار های فعلی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ های ایالات متحده، تخمین زده می‌شود که سویه XBB.1.5 بیش از ۶۰ درصد موارد کووید-۱۹ در ایالات متحده را برای هفته منتهی به ۲۸ ژانویه تشکیل دهد.
گفتنی است این سویه جهش یافته  در حال حاضر  قابل انتقال ترین نوع کووید است و به سرعت در سراسر جهان گسترش پیدا می کند. سازمان بهداشت جهانی نیز در بیانیه جدید خود اعلام کرده است:سویه اومیکرون  XBB.1.5 ممکن است بر اساس ویژگی های ژنتیکی و تخمین های اولیه نرخ رشد، موارد بیشتری از ابتلا به این بیماری را ایجاد کند.
موضوع فوق سبب شد ، مراکز درمانی و پزشکان برای پیشگیری از اثرات سوء این بیماری دچار مشکل شوند، زیرا بررسی شرایط ژنتیکی افراد مبتلا امری گران و دشوار بوده و عملا برای همه افراد امکان پذیر نیست.
https://mardomefarda.ir/vdci5paz.t1aqw2bcct.html
منبع : سینا پرس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما