تاریخ انتشار :جمعه ۳۰ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۰۰
جالب است ۰
طبق یافته های یک مطالعه جدید، تنها پنج دقیقه پیاده روی در هر نیم ساعت می تواند اثرات مضر زندگی بی تحرک را کاهش دهد.
پنج دقیقه پیاده روی به ازای هر نیم ساعت نشستن کلید سلامتی است
به گزارش مردم فردا،محققان دانشگاه کلمبیا پنج نوع مختلف از حرکات کوتاه ورزشی را آزمایش کرده و دریافتند که در واقع مقابله با اثرات نشستن طولانی ‌مدت بسیار ساده‌تر از آنچه فکر می ‌کردیم، است اما باید به طور مستمر انجام شود.
محققان تخمین می زنند که از هر ۴ بزرگسال آمریکایی یک نفر بیش از ۸ ساعت در روز می نشیند و بدن ما واقعاً برای این مدت زمانی بسیار طولانی نشستن ساخته نشده است. این امر به ویژه نگران کننده است زیرا دانشمندان در حال یافتن اثرات منفی بیشتری بر سلامتی مرتبط با نشستن هستند.
نشستن طولانی مدت بیش از شش ساعت با مجموعه کاملی از اختلالات متابولیک مانند چاقی، دیابت و مرگ زودرس مرتبط است. مطالعات قبلی نشان داده است که در افراد مسن، رفتار بی تحرک می تواند بخشی از مغز را که برای شکل گیری حافظه حیاتی است، نازک کند. حدود دو میلیون مرگ در سال با کم تحرکی مرتبط است.
تنها جایگزین خوب این است که بدن خود را تا حد امکان حرکت دهید.به گزارش سیناپرس، اما حداقل میزان آن چقدر است؟ این موضوع همان چیزی است که محققان چندین سال در تلاش برای کشف آن بودند و اکنون، طبق یک مطالعه جدید، به یک استاندارد ایده آل رسیده اند که پنج دقیقه پیاده روی به ازای هر نیم ساعت نشستن کلید سلامتی است.

دانشمندان توضیح می دهند که زمان بی تحرکی در کشورهای توسعه یافته فراگیر و با پیامدهای سلامتی مضر همراه است. رهنمودهای فعالیت بدنی کاهش زمان بی تحرکی را توصیه می کند، با این حال دستورالعمل های کمی که نشان می دهد زمان کم تحرکی چند وقت یکبار و چه مدت باید قطع شود، ارائه نشده است.
در مطالعات قبلی، محققان دانشگاه کلمبیا دریافتند که اگر ۳۰ دقیقه نشستن را با ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی جایگزین کنید، خطر مرگ افراد با ورزش سبک تا ۱۷ درصد و با ورزش متوسط تا ۳۴ درصد کاهش می یابد.
در مطالعات جدید، محققان گروهی متشکل از ۱۱ فرد سالم، میانسال و مسن را انتخاب کرده و از آنها خواستند تا هشت ساعت در روز، پنج روز در هفته به مدت چندین هفته، برای برنامه های نشستن و فیزیکی خاص آزمایش شوند.

در میان همه روتین ‌های مختلف، محققان دریافتند که پنج دقیقه پیاده ‌روی پس از ۳۰ دقیقه نشستن، بیشترین تأثیر را بر سلامت کوتاه‌ مدت دارد. سطح گلوکز خون پس از یک میانگین بزرگ در مقایسه با کارآزمایی کنترل ۵۸ درصد کاهش یافت. فشار خون نیز چهار تا پنج میلی‌متر جیوه کاهش یافت.
در حالی که پیاده روی های سبک منظم به تنهایی به معنای تناسب اندام قلبی عروقی نیست، اما محققان اعلام کردند که پیاده روی می تواند برنامه اصلی ورزش افراد را تکمیل کند زیرا پیاده روی مانند مولتی ویتامین ها مکمل داشتن یک زندگی سالم است. به گفته پژوهشگران، افراد مبتلا به بیماری های مزمن مانند دیابت یا فشار خون بالا می توانند مزایای بیشتری را از پیاده روی دیده و شاید بهتر است کمی فعالیت بدنی سبک داشته باشند.
شرح کامل این مطالعه در مجله Medicine and Science in Sports and Exercise منتشر شده است.
https://mardomefarda.ir/vdcc1sqs.2bqei8laa2.html
منبع : سینا پرس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما