تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۰۰
جالب است ۰
سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه ای اعلام کرد: با موافقت شورای امنیت کشور، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در ساعات برگزاری آزمون سراسری ۱۴۰۲ در روزهای پنجشنبه ۲۹ و جمعه ۳۰ دی ماه اینترنت تلفن همراه را در محل حوزه‌های آزمون محدود می‌کند.
سازمان سنجش: اینترنت همراه در ساعات برگزاری کنکور محدود می‌شود
به گزارش مردم فردا،در اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور که امروز (چهارشنبه) منتشر شد، آمده است: آزمون سراسری از رویدادهای مهم و حساس در کشور است که سرنوشت تعداد زیادی از داوطلبان و خانواده های آنها به نتیجه آن گره خورده است و از سوی دیگر رعایت عدالت آموزشی و شایسته گزینی در این آزمون زمینه رشد علمی کشور و آینده‌ای درخشان برای میهن اسلامی را رقم خواهد زد.

در ادامه این اطلاعیه تاکید شده است: در سال‌های اخیر رشد فناوری‌های ارتباطی امکان سوء استفاده برخی گروه‌های سازمان یافته کلاهبرداری را فراهم کرده و تلاش می کنند سؤالات آزمون سراسری را پس از شروع آزمون به وسیله ابزارهای الکترونیکی شبهه جاسوسی در زمان کوتاهی به خارج از حوزه‌های امتحانی ارسال کرده و پاسخ سؤالات را برای برخی داوطلبان ارسال کنند که البته با تمهیدات اتخاذ شده و با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان و دیگر راهکارهای قانونی این اقدامات در نهایت برای متخلفان موفقیت‌آمیز نبوده و از ورود غیرعلمی داوطلبان جلوگیری شده است.

سازمان سنجش در این اطلاعیه خاطرنشان کرد: امسال نیز اقدامات فراوانی در راستای مبارزه با این شبکه‌های شیادی از سوی سازمان سنجش آموزش کشور و دستگاه‌های انتظامی، امنیتی و قضایی انجام شده است و در آخرین اقدام نیز با موافقت شورای امنیت کشور، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اقدام به محدودیت اینترنت موبایل در محل حوزه‌های آزمون در ساعات برگزاری روزهای پنجشنبه ۲۹ و جمعه ۳۰ دی ماه می کند که این اقدام جای تشکر و قدردانی دارد.

در این اطلاعیه سازمان سنجش یادآور شد: حفاظت از سلامت آزمون سراسری نه تنها مطالبه و خواسته داوطلبان و خانواده‌های آنها بلکه مورد حمایت عموم مردم است و ضمن پوزش از ساکنین اطراف محل حوزه‌های برگزاری آزمون به جهت اختلال ارتباطی از همراهی این عزیزان سپاسگزاریم.

امادگی کامل حوزه‌های برگزاری نوبت اول ازمون سراسری سال ۱۴۰۲

عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور هم در نشست ستاد برگزاری آزمون سراسری نوبت اول با تشکر از همه عوامل اجرایی و حفاظتی برای تأمین سلامت و امنیت در روند برگزاری آزمون سراسری، گفت: تمهیدات لازم برای تأمین گرمایش حوزه‌های امتحانی پیش بینی شده و دستورالعمل‌های لازم ابلاغ شده است و حوزه‌های آزمون با همکاری وزارت کشور، استانداری‌ها، فرمانداری‌ها، وزارت نیرو، وزارت نفت، وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، سازمان اورژانس کشور، وزارت ارتباطات و ... برای برگزاری آزمون آمادگی کامل دارند.

وی همچنین با تشکر از اقدامات شورای حفاظت آزمون با همکاری همه نهادهای اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی و قضایی برای تأمین امنیت آزمون افزود: همه اقدامات حفاظتی برای برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۲ صورت گرفته و محدودیت اینترنت آخرین حلقه تأمین امنیت آزمون است.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ روزهای پنجشنبه ۲۹ و جمعه ۳۰ دی ماه در ساعات مقرر در ۴۱۷ شهرستان و در ۵۸۵ حوزه اصلی و ۲۰۴۱ حوزه فرعی برگزار خواهد شد.

پور عباس تصریح کرد: تاکنون بیش از ۸۰۰ هزار نفر از داوطلبان نسبت به مشاهده و دریافت کارت شرکت در آزمون اقدام کرده اند و ضروری است سایر داوطلبان هر چه سریع‌تر نسبت به دریافت کارت اقدام نموده و در صورت وجود نقص با مراجعه به باجه های رفع نقص پیگیری لازم را به عمل آورند.
https://mardomefarda.ir/vdci5uaz.t1aqv2bcct.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین