تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۷ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۰۰
جالب است ۰
در روز اول مسابقات قهرمان کشوری بزرگسالان کشتی آزاد، شاهد رویارویی همه مدعیان وزن ۵۷ کیلوگرم در سالن هفت‌تیر تهران خواهیم بود.
آغاز چرخه کشتی آزاد از فردا؛ رقابت‌ جذاب مدعیان در وزن اول
به گزارش مردم فردا،چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان برای سال 2023، از صبح فردا (چهارشنبه) با برگزاری مسابقات کشوری در سالن هفت‌تیر تهران استارت خواهد خورد.
جایی که قرار است نفرات برترش روانه مسابقات قهرمانی آسیا شوند و کسب عنوان اولی در پیکارهای کشوری و قهرمانی آسیا می‌تواند ضامن ملی‌پوش شدن نفراتی باشد که در وزن آنها همه مدعیان در رقابت‌های کشوری حضور دارند.
این شرایط تنها در 57 کیلوگرم وجود دارد، هیچ کشتی‌گیری در وزن اول کشتی آزاد از شرکت در مسابقات قهرمان کشوری معاف نشده، بنابراین طبق چرخه هر کشتی‌گیری که در کشوری قهرمان شد و در ادامه اگر توانست قهرمان آسیا هم شود، حضورش در تیم ملی را تا حدود زیادی قطعی خواهد کرد.
در این وزن تیم ملی کشتی آزاد با علیرضا سرلک موفق به کسب مدال در مسابقات جهانی 2022 بلگراد نشد و سایر مدعیان از جمله احمد جوان، رضا مومنی و ... هم نتوانستند عملکرد قابل توجهی داشته باشند تا به واسطه آن از شرکت در مسابقات کشوری معاف شوند.
رقابت‌های وزن 57 کیلوگرم به همراه چهار وزن 65، 74، 86 و 97 کیلوگرم از ساعت 10 صبح فردا (چهارشنبه) آغاز خواهد شد که رقابت‌های مقدماتی 5 وزن اول تا ساعت 14 به طول می‌انجامد و از ساعت 16 تا 21، رقابت‌ها در گروه شانس مجدد و نیمه‌نهایی پیگیری خواهد شد.
این درحالی است که وزن‌کشی پنج وزن اول از ساعت 7 تا 7:30 صبح فردا انجام می‌شود.
در 65 کیلوگرم رحمان عموزاد قهرمان جهان در سال 2022، در 74 کیلوگرم یونس امامی دارنده دو مدال برنز جهان در سال‌های 2019 و 2022، در 86 کیلوگرم حسن یزدانی دارنده 8 مدال جهانی و المپیک و در 97 کیلوگرم امیرعلی آذرپیرا دارنده دو مدال طلای امیدهای جهان از شرکت در این رقابت‌ها معاف شدند و پیش از این نیز محمدحسین محمدیان درخواست خود را برای غیبت در مسابقات کشوری به دلیل مصدومیت به کمیته پزشکی فدراسیون کشتی ارائه داده که باید دید چه تصمیمی درباره آن اتخاذ خواهد شد.
این رقابت‌ها در روز پنجشنبه (29 دی) نیز با پیگیری رقابت‌های مقدماتی در اوزان 61، 70، 79، 92 و 125 کیلوگرم انجام می‌شود و در نوبت عصر نیز فینال و رده‌بندی 5 وزن اول به همراه مرحله نیمه‌نهایی پنج وزن دوم به انجام خواهد رسید.
رضا اطری در 61 کیلو، امیرمحمد یزدانی در 70 کیلو، علی سوادکوهی و محمد نخودی در 79 کیلو، کامران قاسم‌پور در 92 کیلو و امیرحسین زارع در 125 کیلو نیز نفرات معاف شده از روز دوم مسابقات هستند.
هر کشتی‌گیری غیر از این نفرات در مسابقات غیبت کند، در صورت عدم تایید کمیته پزشکی فدراسیون کشتی، از حضور در ادامه چرخه سال 2023 محروم خواهد شد.
پرونده این رقابت‌ها تا ساعت 14:30 روز جمعه با برگزاری فینال 4 وزن دوم بسته خواهد شد.
https://mardomefarda.ir/vdcex78z.jh8pni9bbj.html
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما