تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۰۰
جالب است ۰
نماینده سازمان ملل در یمن برای مذاکره با انصارالله جهت تمدید آتش بس در این کشور وارد صنعا شد.
نماینده سازمان ملل در امور یمن وارد صنعا شد
به گزارش مردم فردا،یک منبع آگاه در فرودگاه صنعا به خبرگزاری «آناتولی» خبر داد که «هانس گروندبرگ» نماینده سازمان ملل در یمن، در ساعت ۱۱ به وقت محلی از امان، پایتخت اردن به صنعا وارد شد.

قرار است گروندبرگ با انصارالله در موضوع تمدید آتش بس در یمن و راه‌های دستیابی به یک راه حل جامع سیاسی گفت‌وگو کند.

ابوبکر القربی، وزیر خارجه اسبق یمن اعلام کرده بود، هانس گروندبرگ امروز دوشنبه یک روز پس از بازگشت هیئت عمانی به مسقط وارد صنعا خواهد شد.

القربی گفت، گروندبرگ در روزی که قرار است گزارش خود را به شورای امنیت ارائه دهد به صنعا می‌آید.

وی در توییتی نوشت، اگر گروندبرگ گزارش خود را از صنعا ارائه دهد، این امر بی‌سابقه خواهد بود و شورای امنیت منتظر گزارش وی از نتایج مذاکرات دوجانبه میان عربستان و انصارالله است.

القربی گفت، گروندبرگ تاکید خواهد کرد که هرگونه توافق زیر نظر سازمان ملل تضمینی برای او در خصوص اختلاف مواضع کشورهای منطقه خواهد بود.

قرار بود گروندبرگ روز شنبه وارد صنعا شود اما به دلایل فنی به تعویق افتاد.

در حالی مذاکرات هیئت عمان با انصارالله این روزها به رویدادی برجسته در تحولات سیاسی یمن بدل شده است که اطلاعات از نتایج آن اعلام نشده است.

گمانه زنی‌های بی‌شماری راجع به نتایج این مذاکرات وجود دارد چرا که اطلاعات درز یافته حاکی است که این گفت‌وگوها تنها به پرونده انسانی و تمدید آتش بس محدود نبوده بلکه درمورد حل و فصل جامع سیاسی و پایان جنگ بحث شده است.
همچنین نقش میانجیگری عمان میان انصارالله و عربستان که ائتلاف عربی را هدایت می‌کند، سوالاتی را در مورد اهمیت این نقش و میزان موفقیت آن در دستیابی به توافق بر سر تمدید آتش بس مطرح می‌کند.

این سفر یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که هیئت عمانی پس از سفر چهار روزه خود و انجام گفت‌گوها با انصارالله، صنعا را ترک کرد.

دوم اکتبر گذشته، آتش بس ۶ ماهه به پایان رسید و در حال حاضر دولت یمن و انصارالله یکدیگر را به عدم تمدید آن متهم می کنند.
https://mardomefarda.ir/vdcen78z.jh8pxi9bbj.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین