تاریخ انتشار :شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۶
جالب است ۰
طبق آماری که از میانگین سرعت اینترنت همراه و ثابت منتشر شده، کشور ایران در رتبه بندی اینترنت ثابت و همراه صعود داشته است.
صعود ایران در رده‌‌بندی جهانی سرعت اینترنت
به گزارش مردم فردا،با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا باعث شده بسیاری از فعالیت‌ها و کسب و کار‌ها در بستر اینترنت انجام شوند، سرعت و کیفیت اینترنت به موضوعی جدی و حیاتی تبدیل شده است. طبق آخرین آمار Speed Tesrt، سرعت جهانی اینترنت هم در موبایل و هم در اینترنت ثابت افزایش داشته است.
به طور دقیق‌تر باید گفت که متوسط سرعت دانلود در گوشی‌های همراه ۲۹.۰۶ مگابایت بر ثانیه است و سرعت آپلود نیز ۸.۵۳ مگابایت بر ثانیه برآورد شده است. البته میزان تاخیر کمی افزایش داشته و به ۲۹ میلی ثانیه رسیده است. در زمینه اینترنت ثابت، شرایط و آمار کمی بهتر به نظر می‌رسد. در این بخش متوسط جهانی سرعت دانلود ۵۸ مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود ۲۴.۲۷ مگابیت‌ بر ثانیه اعلام شده و میزان تاخیر نیز ۱۰ میلی‌ ثانیه است.
سرعت اینترنت جهانی

سرعت اینترنت یکی از چالش‌های اساسی دولت‌های مختلف است چرا که بیشتر کسب‌وکار‌ها در بستر اینترنت و به شکل آنلاین انجام می‌شوند. این امر با شیوع ویروس کرونا و اعمال سخت‌ترین قوانین جهت قرنطینه رواج بیشتری نیز پیدا کرد تا جایی که کسب‌وکار‌های سنتی نیز برای دوام، قالب کار خود را تغییر داده و در بستر اینترنت به فعالیت ادامه دادند.
در این رتبه بندی جایگاه ایران نسبت به آمار گذشته هم در بخش اینترنت موبایل و هم در بخش اینترنت ثابت افزایش داشته است. میانگین سرعت دانلود در کشور ۲۵.۱۹ مگابایت بر ثانیه و سرعت آپلود ۹.۹۹ مگابایت بر ثانیه اعلام شده است. میزان تاخیر نیز ۳۱ میلی ثانیه برآورد می‌شود. این ارقام باعث صعود سه پله‌ای ایران در زمینه اینترنت همراه و رسیدن به رتبه ۷۰ شده است.
ایران در رتبه بندی جهانی

اما در حوزه اینترنت ثابت، متوسط سرعت دانلود ایران ۹.۸۵ مگابیت‌ بر ثانیه، میانگین سرعت آپلود ۱.۳۹ مگابیت‌ بر ثانیه و میزان تاخیر ۲۹ میلی‌ ثانیه است. ارقامی که با صعود یک رتبه‌ای، ایران را در جایگاه ۱۴۲ جهان قرار می‌دهد.
سرعت اینترنت ایران
https://mardomefarda.ir/vdcj.yevfuqemvsfzu.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما