تاریخ انتشار :شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۴
جالب است ۰
قرار است به زودی اولین پیام متنی جهان متعلق به سال ۱۹۹۲ به نفع آوارگان در یک حراج به فروش برسد.
حراج اولین پیامک دنیا
به گزارش مردم فردا،عواید حاصل از حراج اولین پیام متنی دنیا به کمیساریای عالی پناهندگان و آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد برای حمایت از افراد آواره اختصاص خواهد یافت.
«کریسمس مبارک» اولین پیامک در جهان بود که در شبکه Vodafone ارسال شد و توسط کارمند Vodafone Richard Jarvis در ۳ دسامبر ۱۹۹۲ دریافت شد. Vodafone این پیامک را به صورت یک توکن غیرقابل تعویض به حراج خواهد گذاشت. برنده مناقصه مالکیت انحصاری کپی دقیق و منحصر به فرد از اولین SMS جهان را خواهد داشت.
این حراج در روز سه شنبه ۲۱ دسامبر برگزار و توسط خانه حراج Aguttes در فرانسه اداره می‌شود. خریداران برای خرید این پیام باید از ارز دیجیتال اتر استفاده کنند.
توکن غیرقابل تعویض

اولین پیامک دریافتی در چه سالی بوده است؟

این نوع فروش، ترکیب اولین نوآوری در جهان و نزدیک به ۳۰ سال پیش با تکنولوژی پیشرفته امروزی است. NFT انحصاری مالکیت یک نسخه منحصر به فرد و دقیق از پروتکل ارتباطی اصلی اولین پیام متنی ارسال شده را تضمین می‌کند. شرکت Aguttes انتظار دارد پیشنهاد دهندگان زیادی از سراسر جهان برای این حراج پیشقدم شوند.
ماکسیمیلیان آگوتس، بنیانگذار خانه حراج گفت: «اولین کتاب چاپ شده، اولین تماس تلفنی، اولین ایمیل و ... بسیار جالب هستند. همه این اختراعات زندگی و ارتباطات ما را در جهان تغییر داده اند. اولین پیامک دریافتی در سال ۱۹۹۲ گواهی تاریخی پیشرفت بشر و فناوری است. ما خوشحالیم که از فروش این قطعه تاریخی و هدف بزرگ آن حمایت می‌کنیم. عواید حاصل از این حراج برای حمایت از ۸۲.۴ میلیون نفر آواره در دنیا خرج خواهد شد.»
https://mardomefarda.ir/vdci.3azct1awrbc2t.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما