تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۲۰
جالب است ۰
دولت چین برای دومین بار ظرف کمتر از یک ماه گذشته، توانایی نظامی خود را به رخ تایوان کشید و رزمایشی را در اطراف این جزیره برگزار کرد.
تایوان ۵۷ هواپیمای نظامی چین را رهگیری کرد
به گزارش مردم فردا،این دومین رزمایش پکن طی کمتر از یک ماه گذشته است و وزارت دفاع تایوان می‌گوید ۵۷ هواپیمای نظامی چین را در اطراف این جزیره رهگیری کرده است.

فرماندهی عرصه شرقی ارتش آزادی بخش خلق چین در بیانیه ای، اعلام کرد: در تاریخ ۸ ژانویه، فرماندهی گشت‌های رزمی مشترک با تمرکز بر حملات هوایی و دریایی، انواع مختلف تمرین های نظامی عملی را در دریا و حریم هوایی اطراف جزیره تایوان انجام داده است.

هدف از برگزاری چنین رزمایشی، محک زدن قابلیت‌های رزمی و دفع قاطعانه اقدامات تحریک آمیز بیگانگان و جدایی طلبان تایوانی عنوان شد.

دولت پکن به تایوان به عنوان بخشی از تمامیت ارضی خود نگاه می‌کند و به سایر کشور‌ها درباره ارسال سیگنال‌های اشتباهی که به تحریک جدایی طلبان تایوانی منجر شود، هشدار داده است.

با الزام به رعایت اصل چین واحد، سایر کشور‌ها حق برقراری روابط دیپلماتیک با تایوان را ندارند. در این میان، آمریکا با اتکا به سیاست «ابهام راهبردی»، صبر پکن را به چالش می‌کشد. فروش تسلیحات به تایوان، کشتیرانی ناو‌های آمریکایی در تنگه تایوان، سفر اعضای کنگره آمریکا به تایپه در چارچوب این سیاست قابل ارزیابی است.

همزمان، علاوه بر شرکای اروپایی، شاهد رفتار‌های بی سابقه‌ای از سوی شرکای آسیایی واشنگتن هم هستیم مثل سفر قانونگذاران ژاپن یا کره جنوبی به تایوان. دولت پکن این گونه رفتار‌ها را غیرسازنده تلقی کرده و درباره تاثیر تداوم آن‌ها بر روابط متقابل هشدار می‌دهد.

پکن بار‌ها گفته است که ترجیح می‌دهد تایوان را از راه‌های دوستانه به سرزمین مادری چین بازگرداند، اما در صورت لزوم، از توسل به گزینه نظامی هم ابایی ندارد.
https://mardomefarda.ir/vdcenv8z.jh8npi9bbj.html
منبع : آنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین