تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۰
جالب است ۰
فیلم جدید آواتار با فروش ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار رکورد "دنیای ژوراسیک" به عنوان هفتمین فیلم پرفروش تاریخ سینما را زد.
«آواتار» به فروش 2 میلیارد دلار نزدیک می‌شود
به گزارش مردم فردا،" آواتار:‌ راه آب"  دنباله تجاری جیمز کامرون 1 میلیارد و 708 میلیون دلار در سطح جهانی فروش کرد و رکورد فیلم دنیای ژوراسیک را با 1 میلیارد و 670 میلیون دلار به عنوان هفتمین فیلم پرفروش تاریخ سینما شکاند.
بعد از چهار هفته این فیلم در سینماهای داخل آمریکا 517 میلیون دلار و در کشورهای خارجی 1 میلیارد و 190 میلیون دلار فروش کرد. در باکس آفیس بین المللی این فیلم پنجمین فیلم پرفروش تاریخ سینما است و بعد از آواتار1، انتقام‌جویان: پایان بازی، تایتانیک و انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت قرار دارد. بر اساس فروش بلیت‌های این فیلم در سطح جهانی، این فیلم به عنوان پرفروش‌ترین فیلم 2022 و دومین فیلم بزرگ دوران همه‌گیری کرونا بعد از مرد عنکبوتی: راهی به سوی خانه نیست با 1 میلیارد و 190 میلیون دلار معرفی شده است. اما ماجراجویان فیلم قصد دارند که پیتر پارکر مرد عنکبوتی را به عنوان ششمین فیلم پرفروش سینما کنار بزنند.
با این نرخ، «آواتار 2» شانس واقعی برای عبور از 2 میلیارد دلار در سراسر جهان دارد که یک معیار تقریباً غیرممکن در دوران همه‌گیری کرونا بود. حتی «مرد عنکبوتی: راه برگشتی به خانه نیست»، از آن نقطه عطف خاص دور شد. زیرا دنباله این فیلم ابرقهرمانی در چین، که بازار اصلی فیلم‌های مارول است، پخش نشد.
مطمئناً این یک هدف عالی است چه در دوران همه‌گیری و یا خارج از آن. تنها پنج فیلم تاریخ از مرز 2 میلیارد دلار عبور کرده‌اند: «آواتار» (2.9 میلیارد دلار)، «انتقام‌جویان: پایان بازی» (2.79 میلیارد دلار)، «تایتانیک» (2.2 میلیارد دلار)، «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» (2.069 میلیارد دلار) هستند و انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت (2.04 میلیارد دلار). کامرون دو فیلم از این پنج فیلم را کارگردانی کرده است که در صورت ورود آواتار 2 به این جمع سومین فیلم بیش از 2 میلیاردی دلاری را به نام خود کرده است.
بنابراین «آواتار: راه آب» در سطح جهانی ششمین فیلم پرفروش و در سطح تنها کشورهای خارجی بدون آمریکا، در جایگاه پنجم قرار دارد.
دنباله فیلم «آواتار» محصول 2009 که اکران آن مدت‌ها به تعویق افتاد، از زمان اکران در اواسط دسامبر با فروش  134 میلیون دلار در آمریکای شمالی و 435 میلیون دلار در سطح جهانی، همچنان جذابیت زیادی در سینماها دارد. کمپانی دیزنی که حقوق «آواتار» را پس از خرید فاکس قرن بیستم در سال 2019 در اختیار دارد، حداقل 350 میلیون دلار برای ساخت «راه آب» و بیش از 100 میلیون دلار دیگر برای بازاریابی راه آب هزینه کرده است. با این رقم بالای تولید برای رسیدن به سود به یک فروش بسیار بالا فیلم نیاز دارد علاوه برآنکه کامرون در حال برنامه‌ریزی برای تولید سه فیلم دیگر است.
https://mardomefarda.ir/vdccp4qs.2bqp08laa2.html
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما