تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۰۰
جالب است ۰
به تازگی از عینک واقعیت افزوده جدیدی رونمایی کرده که می‌تواند جایگزین هدست‌های AR شود. این شرکت فعال در زمینه اپتیک واقعیت افزوده نسل جدید معماری نمایشگر خود بر روی شیشه‌ عینک را در جریان نمایشگاه CES ۲۰۲۳ به نمایش گذاشت.
رونمایی Lumus از عینک‌های واقعیت افزوده جدید
به گزارش مردم فردا،واقعیت افزوده نوعی ترکیب اطلاعات دیجیتال با محیط دنیای واقعی است تا تجربه‌ کاربران را از محیط پیرامون خود ارتقا دهد. اما این فناوری به اندازه کافی توسعه نیافته و دلیل آن هم عدم کارآیی عینک های واقعیت افزوده است که از نظر عملکرد و زیبایی‌شناسی پیشرفت چندانی نداشته‌اند.

اما ظاهراً شرکت Lumus به دنبال عرضه محصولات جدیدی در این زمینه است تا ظاهر و عملکرد یک عینک واقعیت افزوده را هماهنگ کند و راه را برای پذیرش گسترده‌ این فناوری توسط مصرف‌کنندگان را هموار نماید.

در همین رابطه Lumus با رونمایی از فناوری Z-Lens به دنبال ساخت عینک‌های AR کوچک‌تر و سبک‌تر با کیفیت تصویر و وضوح بیشتر است. این فناوری شامل یک میکروپروژکتور و مجموعه‌ای از آینه‌های انعکاسی است که تصویر را از گوشه شیشه عینک گسترش می‌دهد. این فناوری تصویری واضح را با قراردادن پروژکتور کوچک در گوشه قاب عینک ایجاد می‌کند.

اولین محصولات واقعیت افزوده با فناوری Lumus در زمینه‌های نظامی و پزشکی مورداستفاده قرار می‌گیرند اما لنوو نیز از تکنولوژی‌های این شرکت در هدست ThinkReality A6 خود استفاده کرده است؛ محصولی که بازار بزرگ مصرف‌‌کنندگان عادی را هدف قرار داده است.

عینک‌های فعلی Lumus از یک میکرو پروژکتور بهره برده و با نسبت تصویر ا به ا ، وضوحی معادل ۲۰۴۸ در ۲۰۴۸ پیکسل را ارائه می‌دهد. حداکثر روشنایی ۴۰۰۰ نیت این عینک را برای استفاده در فضای باز مناسب کرده است

همچنین معماری جدید Z-Lens وضوح 2K را ارائه می‌دهد و ابعاد پروژکتور آن تا ۵۰ درصد کوچک‌تر شده است. این ویژگی‌ها به تولیدکنندگان عینک‌های واقعیت افزوده اجازه می‌دهد محصولاتی با ظاهر شبیه عینک‌های معمولی بسازند تا در آینده امکان تولید عینک‌های واقعیت افزوده‌ سبک‌تر و کوچک‌تر با طراحی طبیعی‌تر فراهم شود.
https://mardomefarda.ir/vdcgq79q.ak9nx4prra.html
منبع : شهر سخت افزار
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما