تاریخ انتشار :شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۷
جالب است ۰
یک هیئت از رژیم صهیونیستی هفته آینده به بهانه هماهنگی «نشست نقب» در مغرب، به برخی از کشور‌های عربی سفر خواهد کرد.
سفر قریب الوقوع هیئتی از تل آویو به برخی کشور‌های عربی
به گزارش مردم فردا،کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: این هیئت به ریاست مدیر کل وزارت امور خارجه اسرائیل در چارچوب مقدمات برگزاری نشست نقب (در مغرب پس از دو ماه) به برخی از کشور‌های عربی از جمله مصر، امارات، مغرب و بحرین که روابط رسمی با تل آویو دارند سفر می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری اسپوتنیک، این شبکه افزود: این هیئت سفر خود را با وجود تنش‌های ایجاد شده از سوی ایتمار بن غفیر، وزیر امنیت داخلی در مسجدالاقصی با هماهنگی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر آغاز خواهد کرد.

الی کوهن، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی هفته گذشته اعلام کرد وزرای امور خارجه  مصر، امارات، مغرب و بحرین مارس آینده در مغرب نشست خواهند داشت.

وب سایت صهیونیستی «مکور ریشون» به نقل از کوهن اعلام کرد: قرار است نشست مدیران وزارت‌های امور خارجه با هدف آمادگی برای نشست دیگر وزرای امور خارجه، در ابوظبی برگزار شود. این نشست مارس سال گذشته در سدیه بوکر در شهر نقب در جنوب اراضی اشغالی خواهد بود.

کوهن افزود: توسعه دایره توافق‌های عادی سازی روابط با کشور‌های دیگر امری انجام شده است و فقط زمان آن مشخص نیست.

وزرای امور خارجه مصر، امارات، مغرب و بحرین در مارس گذشته در نشستی به نام «نشست نقب» به دعوت یایئر لاپید همتای سابق صهیونیست به ریاست آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در تل آویو حاضر شدند.

این دیدار که در اراضی اشغالی به عنوان دیداری تاریخی توصیف می شود در منطقه «سدیه بوکر» در نقب جایی برگزار شد، جایی که دیوید بن گوریون اولین نخست وزیر این رژیم در آنجا دفن شده است.
https://mardomefarda.ir/vdcbgzb8.rhbs9piuur.html
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین