تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۳۰
جالب است ۰
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد در حمله موشکی کی‌یف به محل استقرار موقت نظامیان روس در دونتسک، ۶۳ پرسنل نظامی کشته شدند.
مسکو: 63 سرباز روس در حمله موشکی نیروهای اوکراینی کشته شدند
به گزارش مردم فردا،بر اساس بیانیه وزارت دفاع روسیه، نیروهای این کشور هم با انجام یک حمله دقت بالا، محل استقرار موقت مزدوران خارجی در منطقه دونتسک در دونباس و در خارکیف را مورد اصابت قرار دادند که در نتیجه آن ۷۰ مزدور خارجی از بین رفتند و بیش از ۱۰۰ مزدور زخمی شدند.

همچنین طبق این بیانیه، ارتش روسیه ۳۰ نظامی اوکراینی را از بین برد و دو خودروی زرهی و سه خودروی دیگر ارتش اوکراین را در نزدیکی کوپیانسک منهدم کرد. 

پیش از اعلام روسیه، منابع رسانه‌ای به نقل از ارتش اوکراین ادعا کرده بودند که در حمله موشکی کی‌یف به استان دونتسک در مجموع  ۷۰۰ نظامی روس کشته و زخمی شدند. به گزارش «بی‌بی‌سی»، ارتش اوکراین ادعا کرد که حدود ۴۰۰ نظامی روس در حمله موشکی به مائیکیفکا در منطقه تحت کنترل روسیه در استان دونتسک کشته و ۳۰۰ نفر دیگر هم زخمی شدند.

هیمارس جزو سلاح‌های مهمی است که توانایی اوکراین را برای حمله به زرادخانه‌های تسلیحاتی، پل‌ها و دیگر مواضع کلیدی که باعث فرسایش توانایی روسیه برای پشتیبانی نیروهایش می‌شود، افزایش داده است. آمریکا تاکنون ۲۰ هیمارس به اوکراین ارسال کرده و وعده داده ۱۸ فروند دیگر از این سامانه‌ را طی سال‌های آینده به این کشور اروپایی اختصاص خواهد داد.
https://mardomefarda.ir/vdcgu39q.ak9n74prra.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین