تاریخ انتشار :جمعه ۲۶ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۳
جالب است ۰
منابع وابسته به سازمان ملل در بیروت از سفر قریب الوقوع دبیرکل این سازمان به لبنان خبر دادند.
سفر دبیرکل سازمان ملل به لبنان
به گزارش مردم فردا،دفتر سازمان ملل در بیروت اعلام کرد که «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل روز یکشنبه برای اعلام همبستگی با لبنان، به این کشور سفر خواهد کرد.

این دفتر در بیانیه رسمی خود تأکید کرد که این سفر در شرایط دشوار کنونی لبنان و به منظور تأکید بر حمایت همه نهادهای سازمان ملل از ملت و دولت لبنان انجام می‌شود.

قرار است گوترش در این سفر سه روزه با رئیس جمهوری و نخست‌وزیر و رئیس مجلس و گروهی از رهبران سیاسی و نمایندگان جامعه مدنی لبنان دیدار کند.

همچنین او به احترام جان‌باختگان حادثه انفجار بندر بیروت در محل انفجار حاضر خواهد شد.

دبیر کل سازمان ملل همچنین با نیروهای چندملیتی (یونیفل) در منطقه مرزی جنوب لبنان دیدار خواهد کرد.

همزمان با تداوم بحران اقتصادی و معیشتی در لبنان، پول ملی این کشور با سقوط بی‌سابقه‌ای همراه بوده است.

شیب وخامت روزافزون وضعیت اقتصادی لبنان این روزها تندتر شده و کار به جایی رسیده است که به گزارش نهادهای کمک‌رسانی بین‌المللی، 50 درصد از مردم لبنان می‌گویند غذای کافی برای خوردن ندارند.

گزارش‌های متعدد حاکی است که خرید اقلام خوراکی از فروشگاه‌ها به چند کالای اساسی محدود شده و بسیاری از مردم ناچارند از خوردن بعضی وعده‌های غذایی چشم‌پوشی کنند.

لبنان مدت‌هاست در یک دور باطل گرفتار آمده و ناکارآمدی دولت باعث بی‌پولی کشور شده؛ بی‌پولی کشور باعث کاهش 90 درصدی ارزش پوند (لیره) لبنان شده؛ بی‌ارزش شدن پول باعث توقف واردات سوخت برای دو نیروگاه کشور شده؛ و ادامه این چرخه اکنون لبنان را در خاموشی سراسری فرو برده است.

بخش برق لبنان برای سرپا ماندن سالانه حدود 2 میلیارد دلار هزینه دارد که دولت این کشور دیگر چنین پولی ندارد و حتی یارانهٔ سوخت شهروندان را نیز قطع کرده است.

در نبود سوخت، رساندن مواد غذایی به فروشگاه‌ها نیز یا ناممکن شده یا به بهایی گزاف انجام می‌شود و این خود قیمت مواد خوراکی را به سطوحی بی‌سابقه رسانده است.
https://mardomefarda.ir/vdce.n8zbjh8nw9bij.html
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین