تاریخ انتشار :دوشنبه ۵ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۰۰
جالب است ۰
DuckDuckGo با این ادعا که گوگل داده‌های کاربران را جمع‌آوری می‌کند، چنین تصمیمی را برای حفظ حریم خصوصی کاربران گرفته است.
DuckDuckGo صفحه‌های ورود به حساب گوگل را مسدود می‌کند
به گزارش مردم فردا،موتور جستجوی DuckDuckGo اکنون پنجره‌های پاپ‌آپی را که در آن‌ها از کاربران خواسته می‌شود با استفاده از اطلاعات خود در گوگل وارد حسابشان شوند، در تمام برنامه‌ها و افزونه‌های مرورگر خود مسدود می‌کند. این مرورگر از این تصمیم به‌عنوان یک اقدام جهت حفظ حریم خصوصی کاربران یاد کرده است.

داک‌داک‌گو یک موتور جستجوی متمرکز بر حریم خصوصی، یک سرویس ایمیل، برنامه‌های موبایل و افزونه‌های مرورگر محافظت از داده‌ها را به کاربران خود ارائه می‌کند. یک مرورگر وب مستقل نیز توسط آن در دست ساخت است که هم‌اکنون نسخه بتای آن فقط برای کاربران macOS در دسترس قرار گرفته. اخیراً توسط حساب توییتر این شرکت اعلام شد که اکنون تمام برنامه‌ها و افزونه‌های آن برای مرورگرهای کروم، فایرفاکس و مایکروسافت اج، درخواست‌های ورود به سیستم گوگل نمایش‌داده‌شده در سایت‌ها را مسدود می‌کنند.

در متن توییت حساب DuckDuckGo نوشته شده است:

«آیا اخیراً صفحه‌های پاپ‌آپ ورود به سیستم گوگل را دیده‌اید؟ [تصویر بالا] هرچند آن‌ها ممکن است مفید به‌نظر برسند، اما ورود به سیستم از طریق آن باعث می‌شود تا اطلاعات شما ردیابی شوند.

ما به‌تازگی Google Sign-in Pop-up Protection را برای کمک به مسدود‌کردن پنجره‌های پاپ‌آپ در برنامه‌ها و افزونه‌های خود منتشر کرده‌ایم.»
گوگل در برخی وب‌سایت‌ها از این گزینه ورود به سیستم استفاده می‌کند تا کاربران بتوانند به‌سادگی و سرعت با استفاده از حساب خود به پلتفرم‌های جدید وارد شوند. به بیان ساده‌تر، کاربران به‌جای ثبت حساب جدید، می‌توانند از حساب گوگل خود برای ورود به آن‌ها استفاده کنند. مشکل اینجاست که گوگل در این شرایط می‌تواند به داده‌های کاربران دسترسی داشته باشد.

DuckDuckGo گوگل را متهم به جمع‌آوری داده‌های کاربران می‌کند
در‌حالی‌که گوگل ادعا می‌کند که با وجود ورود از طریق این روش، داده‌های کاربران برای تبلیغات یا سایر اهداف غیرامنیتی استفاده نخواهد شد، DuckDuckGo براساس آزمایش‌های خود نشان داده است که غول موتور جستجو همچنان به جمع‌آوری داده‌ها می‌پردازد.

DuckDuckGo به BleepingComputer گفت:

«براساس آزمایش ما که در تصویر ضمیمه می‌توانید آن را مشاهده کنید، گوگل در سایت‌ها هنگام ورود کاربران به حساب خود، در‌حال جمع‌آوری داده‌هاست. به عنوان مثال، در سایت investing.com، درخواست‌های زیادی به آدرس https://securepubads.g.doubleclick.net/gampad/ads ارسال می‌شود.»

تصویر بالا توسط داک‌داک‌گو ارائه شده که در مورد سمت چپ، کاربر با حساب گوگل خود وارد شده و در نمونه سمت راست از حساب گوگل استفاده نشده است.

DuckDuckGo معتقد است که این موضوع خطرات حریم خصوصی را به‌همراه دارد و به همین دلیل از یک رویکرد نسبتاً تهاجمی مسدود‌کردن درخواست‌های ورود به سیستم گوگل استفاده کرده است تا هرگز به کاربران این امکان را ندهد که از پیشنهاد غول فناوری پیروی کنند.

بنابراین اگر کاربر DuckDuckGo هستید، می‌توانید برای استفاده از حالت جدید، برنامه و افزونه‌های مرورگر خود را به‌روزرسانی کنید.
https://mardomefarda.ir/vdcfttdy.w6dtxagiiw.html
منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما