تاریخ انتشار :شنبه ۳ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۱
جالب است ۰
رئیس جمهوری فرانسه از برخورد سیاستمداران لبنانی درباره حل بحران سیاسی این کشور ناخرسند است و تأکید کرده که فرانسه وارد "بازی اسامی" برای حل بحران ریاست جمهوری لبنان نمی‌شود.
ماکرون: وارد «بازی اسامی» برای حل بحران ریاست‌جمهوری لبنان نمی‌شویم
به گزارش مردم فردا،امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در مصاحبه با روزنامه النهار و لوموند در جواب سؤالی درباره اینکه آیا از ژوزف عون، فرمانده ارتش لبنان برای تصدی پست ریاست جمهوری حمایت می‌کند یا خیر، گفت: پاریس در گذشته بارها وارد مداخله شد و از هر دو مورد یک بار شکست خورد. من نمی‌خواهم وارد بازی افراد و اسامی شوم.

وی گفت: لبنان به یک رئیس جمهوری و نخست وزیر شفاف نیاز دارد. من خواهان کمک به نجیب میقاتی، نخست وزیر موقت لبنان هستم که تمام تلاش خود را به کار گرفته و به نفع کسانی که دنبال باج خواهی هستند کوتاه نمی‌آید.

ماکرون در سخنانی بعد از پایان نشست بغداد۲ گفت: ما طی هفته‌های آتی طرح‌هایی را درباره لبنان ارائه خواهیم کرد. صحبتی درباره نشست بین‌المللی درباره لبنان وجود ندارد. آنچه برای من مهم است مردم لبنان هستند چراکه طبقه سیاسی حاکم شجاعت تغییر را ندارند. ما بسیار از برخورد این طبقه ناخرسند هستیم و من شک دارم که ملت لبنان بتوانند سیاستمداران را به تغییر وادار کنند برای همین خواهان مشارکت در حل سیاسی جایگزینی از طریق طرح‌های جدی هستیم. همچنین نباید با طبقه سیاسی به سادگی برخورد کرد.

وی بر لزوم تغییر رهبری در لبنان و برکناری رهبران سیاسی که در انجام اصلاحات کارشکنی می‌کنند، تأکید کرد و گفت: مشکل لبنان حل مشکلات مردم و برکناری کسانی است که نمی‌دانند چه کاری باید بکنند. باید ساختار نظام مالی تغییر کرده و رئیس جمهور و نخست وزیری شریف و کارگروهی انتخاب شوند که از حمایت مردم برخوردار باشند. باید رهبری این کشور تغییر کند.

وی درباره حزب الله گفت: این حزب چه در سطح امنیتی و چه به صورت پنهانی در لبنان حضور دارد اما از سوی دیگر رسمی و منتخب نیز هست. این حزب از عدم توانایی نظام و دستگاه سیاسی و ناتوانی همگی ما برای حل مشکلات مردم، استفاده می‌کند.

ماکرون گفت: من از همان ابتدا معتقد بودم که مشکل لبنان و سوریه را تنها در چارچوب مذاکراتی می‌توان حل کرد که هدف آن کاهش تأثیر منطقه‌ای ایران باشد.

وی تأکید کرد: ما برای اجرای طرح‌های جدی تلاش می‌کنیم و با عبدالله دوم، پادشاه اردن درباره طرح انتقال برق به لبنان صحبت کردم.
https://mardomefarda.ir/vdcco0qs.2bqp08laa2.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین