تاریخ انتشار :شنبه ۳ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۳:۰۰
جالب است ۰
نتایج یک مطالعه جدید نشان داد پیروی از چهار عامل از پنج عامل اصلی سبک زندگی می تواند خطر ابتلا به آلزایمر را تا ۶۰ درصد کاهش می دهد.
با این تغییرات در سبک زندگی خطر ابتلا به آلزایمر را ۶۰ درصد کاهش دهید
به گزارش مردم فردا،به گفته محققان، آلزایمر شایع ترین شکل زوال عقل است و از هر ده آمریکایی بالای ۶۵ سال، یک نفر به این بیماری ویرانگر مبتلا است. این رفتارهای تغییر سبک زندگی شامل خودداری از مصرف الکل، رژیم غذایی با کیفیت بالا، ورزش برای مغز و بدن و عدم استعمال دخانیات است.
در این راستا یک رژیم غذایی با کیفیت بالا مناسب است. گفتنی است که محققان معتقدندد که ترک سیگار حتی بعد از ۶۰ سالگی برای سلامت جسمی و شناختی مفید بوده و ۱۵۰ دقیقه ورزش متوسط تا شدید در هفته گزینه خوبی برای فعال بودن است.

این رژیم تغییر سبک زندگی لازم می داند که مصرف الکل باید متوقف شود. در ادامه این تغییرات توصیه می کند که ذهن خود را با کارهای جذاب فکری، مانند سرگرمی ها یا فعالیت های اجتماعی، فعال نگه دارید. حتی انجام تنها دو یا سه مورد از این تغییرات در سبک زندگی با کاهش خطر آلزایمر تا ۳۷ درصد مرتبط است. با این حال، هرچه افراد بیشتر به عوامل سبک زندگی پایبند باشند، خطر ابتلا به زوال عقل در آنها کاهش می یابد.
دکتر ریچارد جی. هادز (Richard J. Hodes) مدیر موسسه ملی پیری و توصیه کننده این لیست گفت: این مطالعه مشاهده ‌ای شواهد بیشتری در مورد اینکه چگونه ترکیبی از رفتارهای قابل اصلاح ممکن است خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش دهد، ارائه می‌ کند. این یافته ‌ها ارتباط بین رفتارهای سالم و خطر کمتر را تقویت می ‌کند و به مبنای آزمایش‌های بالینی کنترل ‌شده برای آزمایش مستقیم توانایی مداخلات برای کند کردن یا جلوگیری از پیشرفت بیماری آلزایمر می ‌افزاید.

به گفته محققان این مطالعه شامل ۱۸۴۵ نفر بود که داده‌های مربوط به رژیم غذایی، عوامل سبک زندگی، ژنتیک و عملکرد شناختی شرکت کنندگان را بررسی کرد. یافته های این مطالعه نشان داد پیروی از چهار عامل از پنج عامل سبک زندگی خطر ابتلا به آلزایمر را تا ۶۰ درصد کاهش می دهد.
دکتر دالاس اندرسون (Dallas Anderson) پژوهشگر این مطالعات گفت: این مطالعه مبتنی بر جمعیت به ترسیم این تصویر کمک می کند که چگونه عوامل متعددی در خطر ابتلا به بیماری آلزایمر نقش دارند. این موضوع یک نتیجه علت و معلولی روشن نیست، اما یک یافته قوی به دلیل مجموعه داده های دوگانه و ترکیبی از عوامل سبک زندگی قابل تغییر است که به نظر می رسد منجر به کاهش خطر می شود.
https://mardomefarda.ir/vdcgtt9q.ak9nw4prra.html
منبع : سینا پرس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما