تاریخ انتشار :جمعه ۲ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۰
جالب است ۰
به مناسبت پایان سال جاری میلادی، وبسایت Downdetector لیستی از بزرگترین قطعی و اختلال سرویس‌های اینترنتی را منتشر کرده که در بالای آن نام واتساپ دیده می‌شود.
افتخاری دیگر برای واتس‌اپ در سال ۲۰۲۲؛ رکورد قطعی و اختلال شکسته شد
به گزارش مردم فردا،Downdetector وبسایتی برای رهگیری و گزارش قطعی سرویس‌های آنلاین است. این سایت در روزهای پایانی سال 2022 دست به معرفی 10 سرویس زده که بیشترین اختلال را حین ارائه خدمات داشته‌اند. برای قرارگیری در این لیست الزاما نیاز به قطعی به مدت چند روز نیست؛ به طوری که سه رتبه اول لیست بزرگترین قطعی‌های سال جاری میلادی مربوط به برنامه‌هایی بوده که تنها حدود دو ساعت قطع شده بودند.

از آنجایی که اسپاتیفای و دیسکورد هر دو روی سرویس‌های ابری مشابهی پشتیبانی می‌شوند، با داون شدن این سرویس ابری در تاریخ ۸ مارس هر دو برنامه از کار افتادند. بدین ترتیب دو مورد از سه مورد بزرگترین قطعی‌های امسال را به خود اختصاص دادند. گرچه واتساپ از سرویس ابری مشترک با اسپاتیفای و دیسکورد استفاده نمی‌کند اما در رتبه دوم جای گرفته و یکی از بیشترین قطعی‌ها را تجربه کرده است.

نحوه شناسایی و کارکرد Downdetector برای قطع شدگی سرویس‌ها بر اساس گزارش کاربران است. برای نمونه اسپاتیفای با حدود 2.9 میلیون گزارش قطع شدگی در جایگاه اول ایستاده است. البته این موضوع تحت تاثیر از انتشار آلبوم جدید تیلور سوئیفت -Midnights- در اسپاتیفای نیز بوده و هجوم کاربران برای استقبال از آن، باعث قطعی اسپاتیفای شد.

جالب است بدانید آی‌کلود بر خلاف سال‌های پیش، جایی در میان ۱۰ سرویس با بزرگترین قطعی و اختلال ندارد. هرچند این سرویس اپلی با قطع شدگی‌های زیادی دست و پنجه نرم می‌کند اما ظاهرا به دلیل تعداد کاربران کمتر و دریافت گزارش‌های اندک مبتنی بر قطعی، حداقل در سال ۲۰۲۲ از این لیست خارج شده است.

در تصویر زیر می‌توانید لیست بیشترین قطع شدگی سرویس‌های اینترنت در سال ۲۰۲۲ را مشاهده کنید.

حالا بیایید با جزئیات بیشتری به بررسی قطعی سرویس‌ها بپردازیم.

اسپاتیفای – ۸ مارس ۲۰۲۲

رقابت بر سر کسب عنوان طولانی‌ترین قطع شدگی سرویس اینترنت در سال جاری میلادی بسیار نزدیک بوده است؛ به طوری که اسپاتیفای تنها با حدود ۲۰ هزار گزارش بیشتر نسبت به واتساپ و در مجموع با ۲.۹ میلیون گزارش، در جایگاه اول قرار گرفت.

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، در تاریخ ۸ مارس امسال سرویس‌های زیادی به دلیل مشکل در شبکه ابری پشتیبانی کننده اسپاتیفای قطع شدند. در جریان این قطع سرویس، کاربران این اپلیکیشن به مدت حدودا دو ساعت نتوانستند به موسیقی و پادکست مورد علاقه‌شان گوش کنند و از اسپاتیفای قطع شده بودند.

واتساپ – ۲۵ اکتبر ۲۰۲۲

واتساپ که حالا تحت مالکیت هلدینگ متا قرار گرفته به عنوان یکی از مهم‌ترین و پرطرفدارترین برنامه‌های پیام‌رسان در سراسر دنیا شناخته می‌شود. این برنامه برای برقراری ارتباط میان افراد خانواده، دوستان و حتی ارتباط‌های کاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اما در تاریخ ۲۵ اکتبر امسال، خانواده دو میلیارد نفری کاربران واتساپ متوجه شدند که نمی‌توانند هیچ پیامی ارسال یا دریافت کنند. این اختلال کمی کمتر از دو ساعت به درازا کشید و نزدیک به ۲.۹ میلیون گزارش قطعی این سرویس ثبت شد. بدین ترتیب واتساپ در رتبه دوم بزرگترین قطعی سرویس اینترنتی در سال ۲۰۲۲ قرار گرفت.

دیسکورد – ۸ مارس ۲۰۲۲

و باز هم ۸ مارس! در این تاریخ که هر دو سرویس دیسکورد و اسپاتیفای به طور تقریبا همزمان قطع شدند، کاربران دیسکورد حدود ۱.۱ میلیون گزارش قطعی ارسال کردند. این قطعی کمتر از دو ساعت طول کشید و در همین حین، کاربران از روش‌های غیر اینترنتی برای ارتباط با یکدیگر استفاده کردند.
https://mardomefarda.ir/vdccs0qs.2bqpi8laa2.html
منبع : گجت نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما