تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۳۴
جالب است ۰
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌توانند دوربین نظارتی خود را پس از رفع ابهام‌های امنیتی و قضایی در سایت هسته‌ای کرج نصب کنند.
نصب دوربین در سایت کرج پس از رفع ابهام‌های امنیتی
به گزارش مردم فردا،محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیست و دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار که در نمایشگاه بین‌المللی تهران برپاست با اشاره به این‌که «ایران و آژانس بر اساس روال جاری و موازین و مقرراتی که فعالیت‌های ایران در چارچوب آن تنظیم شده است تبادلاتی برای پاسخگویی به موارد مطرح شده دارند» گفت: در این زمینه ایران بر اساس برنامه تنظیمی تصمیم‌گیری می‌کند.

وی یادآور شد: در سفر اخیر آقای رافائل گروسی رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی به کشورمان در خصوص سایت کرج و چهار مساله باقی مانده دیگر گفت‌وگوهایی شد که نیمه کاره ماند و لازم بود که گفت‌وگوها ادامه یابد تا به فهم مشترکی برای تداوم برنامه‌های نظارتی آژانس دست یابیم. برای کمک به فرایندهای قضایی و امنیتی که در سایت کرج در جریان است توافق شد یک بازرس آژانس با یک دوربین نو به ایران بیاید و در حضور مقامات امنیتی و قضایی، سوالات فنی مربوط به دوربین را پاسخ دهد تا تحقیقات پرونده به اتمام رسیده و در خصوص مسائل و عواملی که در این حادثه تروریستی موثر بوده‌اند جمع بندی شود.

وی هم‌چنین ادامه داد: قرار شد پس از انجام این مراحل، دوربین‌ها مجددا نصب شود، اما مطلب مهم این است که قرار شد موضوعات باقی مانده بصورت توامان تا پیش از پایان سال و حداکثر تا یک ماه آینده مورد گفتگو قرار گیرند و مبادلات اطلاعات مربوط نیز انجام شود تا مسائل باقی مانده نیز خاتمه یابد و فعالیت عناصر بدخواه ملت و صهیونیست‌ها که مرتبا سعی می‌کنند با عملیات روانی و دروغ پردازی، آژانس را که از فعالیت‌های ایران اطلاع ندارد دچار التهاب کنند، قاطعانه سرکوب گردد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به تلاش دشمنان برای تحت تاثیر قرار دادن فضای مذاکرات ایران و کشورهای ۴+۱ از طریق متهم کردن ایران به فعالیت‌های مخفیانه گفت: هیچ بهانه‌ای به دست دشمنانی که تلاش می‌کنند از رسیدن تیم مذاکره‌کننده ایرانی به هدف خود که همان لغو تحریم‌هاست جلوگیری کنند، نخواهیم داد. تلاش موثر خود را ادامه می‌دهیم تا هیچ کس بهانه‌ای ایجاد نکند و به بهانه این تهمت‌ها توجیهی برای تداوم تحریم‌ها بیاورد و معتقدیم تحریم‌ها باید برداشته شود و ما تعهدات خود را طبق چارچوب‌ها انجام خواهیم داد.
https://mardomefarda.ir/vdcg.w9qrak9n3pr4a.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما