تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۴۸
جالب است ۰
در رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا در روز سه شنبه مدرن ترین جنگنده ها و بمب افکن ها از جمله بمب افکن استراتژیک بی-۵۲ و جنگنده های مخفی اف-۲۲ مورد آزمایش قرار گرفت.
پرواز مدرن‌ترین بمب افکن‌های آمریکا در رزمایش مشترک با کره جنوبی
به گزارش مردم فردا،به نقل از پایگاه خبری یونهاپ، این مانورها در منطقه شناسایی پدافند هوایی جنوب غربی جزیره ججو در بحبوحه تشدید تنش های ناشی از پرتاب دو موشک بالستیک میان برد کره شمالی انجام شده است.

در این رزمایش‌ها همچنین جت جنگنده رادارگریز اف-۳۵ ای و جنگنده های اف-۱۵ کی نیز حضور داشتند.

همچنین قرار است این هفته جت های اف-۲۲ از سوی پایگاه هوایی کادنا در اوکیناوا ژاپن در یک رزمایش تمرینی ترکیبی جداگانه با حضور جت های اف-۳۵ای برای تقویت قدرت بازدارندگی ائتلافهایی شرکت کنند که با هدف پاسخگویی به تهدیدات موشکی و هسته ای کره شمالی تشکیل شده است.

گارد ساحلی ژاپن ۲۷ آذر ماه اعلام کرد، کره شمالی ۲ موشک بالستیک به سمت دریای ژاپن شلیک کرده است. این دو موشک در خارج از منطقه اقتصادی اختصاصی ژاپن سقوط کرده اند.

شلیک این دو موشک بالستیک سه روز پس از آن انجام شد که کره شمالی اعلام کرد یک «موتور سوخت جامد با رانش بالا» برای یک سلاح راهبردی جدید آزمایش کرد.

کارشناسان معتقدند که این موتور به کره شمالی امکان می‌دهد تا موشک‌های بالستیک را با سرعت بیشتری شلیک کند.

آزمایش این موتور هفته گذشته در مرکز پرتاب ماهواره‌ای «سوهائه» و تحت نظر کیم جونگ اون رهبر کره شمالی انجام شد.

کره شمالی در یک سال گذشته آزمایش‌های موشکی زیادی از جمله موشک بالستیک قاره‌پیما انجام داده است. این موشک قادر است به آمریکا برسد.

برخی کارشناسان معتقدند که کره شمالی موشک‌های دارای کلاهک هسته‌ای دارد که می‌تواند به آمریکا برسد اما برخی دیگر می‌گویند که این کشور چند سال با دستیابی به چنین تسلیحاتی فاصله دارد.

آمریکا و کره جنوبی برای مقابله با کره شمالی همواره رزمایش‌های مشترکی انجام می‌دهند و تحریم‌های بین‌الملی گسترده‌ای علیه پیونگ یانگ وضع شده است.
https://mardomefarda.ir/vdcaoen6.49nme15kk4.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین