تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۳۷
جالب است ۰
رئیس‌جمهوری پرو که رهبری یک دولت موقت را پس از برکناری پدرو کاستیو در دست گرفته است، در بخشی از ترمیم کابینه خودش نخست‌وزیر را تغییر داد.
بحران در پرو؛ تعیین نخست‌وزیر جدید در ترمیم کابینه
به گزارش مردم فردا،به نقل از خبرگزاری رویترز، خانم دینا بولوارته که تا اوایل همین ماه معاون پدرو کاستیو، رئیس‌جمهوری برکنار شده پرو بود، اکنون جانشین او شده است اما اعتراضاتی که بر سر عزل کاستیو از قدرت رخ داده، همچنان ادامه دارد. اتهامات کاستیو، تلاش غیرقانونی برای انحلال کنگره پرو بود که به بازداشت او منجر شد.

بولوارته از زمان رسیدن به قدرت، با ناآرامی سیاسی و اعتراضات گسترده که تاکنون ده‌ها کشته بر جای گذاشته، دست و پنجه نرم می‌کند. این اعتراضات که شدیدترین حالت در چندین سال گذشته به حساب می‌آید، اقتصاد و ثبات سیاسی پرو را تهدید می‌کند و به اعتماد سرمایه‌گذاران در این کشور که دومین تولیدکننده بزرگ مس در جهان است، لطمه می‌زند.

رئیس‌جمهوری پرو یکشنبه در مصاحبه‌ای گفت که تغییرات جدید در کابینه او دوشنبه و سه‌شنبه عملی می‌شود. این تغییرات به دنبال استعفای وزیران آموزش و فرهنگ در اعتراض به کشته شدن معترضان بود، انجام می‌شود. او همچنین از تغییر پدرو آنگولو از سمت نخست‌وزیری خبر داد اما فعلا مشخص نیست جانشین او چه کسی خواهد بود.

بولوارته گفت: دولت من دولت انتقالی است. ما باید سریع عمل کنیم. هیچکس نمی‌خواهد وزیری داشته باشد که حین گرفتن سمت کار یاد بگیرد. این کابینه جدید با کنگره تحت کنترل اپوزیسیون کار خواهد کرد و یک مقدار دیگر سیاسی خواهد بود.
https://mardomefarda.ir/vdch6xnz.23nmzdftt2.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین