تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۳:۰۰
جالب است ۰
دو تیم پرسپولیس و استقلال تاکنون 79 بار در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفته اند
هشتادمین میزبانی ورزشگاه آزادی از دربی پایتخت
به گزارش مردم فردا،روز سه شنبه ورزشگاه آزادی برای هشتادمین بار میزبان شهرآورد بزرگ پایتخت خواهد بود.
وقتی از دربی حرف می زنیم بلافاصله نام ورزشگاه ازادی به ذهن می‌آید. اگرچه دربی های تهران از ورزشگاه امجدیه آغاز شد اما سال‌هاست که ورزشگاه آزادی میزبان این بازی بزرگ و تاریخی بوده و بازی های جذاب و پرگلی را میزبانی کرده است.
اولین دربی پایتخت که در ورزشگاه آزادی برگزار شد، به تاریخ 25 خرداد ۱۳۵۲ بر می گردد که دو تیم تاج و پرسپولیس در فینال بازی‌های جام اتحاد به مصاف هم رفتند که تاجی‌ها با گل دقیقه 4 محمدرضا عادلخانی موفق به کسب برد در این بازی شدند. تیم استقلال (تاج سابق) با کسب این برد هم اولین دربی در ورزشگاه آزادی را با برد پشت سر گذاشت و هم اولین تیمی لقب گرفت که قهرمانی در این ورزشگاه را جشن می‌گیرد.
از آن زمان تا به امروز 49 سال می گذرد و ورزشگاه آزادی تا به امروز 79 بار میزبان دربی های پایتخت بوده است.
در 79 بازی که در ورزشگاه بین دو تیم پرسپولیس و استقلال برگزار شده، استقلال ۱۸ بار به پیروزی رسیده و پرسپولیس با 22 پیروزی عملکرد بهتری نسبت به حریف دیرینه داشته است. 
۴۰ دربی نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.
گفتنی است پس از ورزشگاه آزادی، استادیوم امجدیه 17 بار از دربی میزبانی کرده که در این ورزشگاه بردهای استقلال بیشتر است. در ورزشگاه امجدیه استقلال صاحب 8 پیروزی شده و پرسپولیس نیز 3 بار دربی را به نفع خود به پایان رسانده است. بقیه بازی ها نیز نتیجه ای بهتر از تساوی نداشته است.
گفتنی است دو ورزشگاه یادگار امام تبریز و آزادی بندرعباس نیز هرکدام یک بار میزبان دربی بوده اند.
https://mardomefarda.ir/vdci5raz.t1awy2bcct.html
منبع : طرفداری
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما