تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۸
جالب است ۰
دبیر کل اوپک در بیانیه‌ای به مناسبت ششمین سال تشکیل «اوپک پلاس»، نقش این ائتلاف در ثبات و توسعه بازار نفت را حیاتی عنوان کرد.
دبیرکل اوپک: نقش اوپک پلاس در ثبات بازار نفت حیاتی است
به گزارش مردم فردا،به نقل از تاس، هیثم الغیص در بیانیه‌ای که در تارنمای سازمان اوپک در سالروز انعقاد توافق اوپک پلاس قرار گرفت، اعلام کرد: توافق اوپک پلاس با گذشت ۶ سال پس از شکل‌گیری همچنان نقش حیاتی در پایداری و گسترش بازار جهانی نفت ایفا می‌کند.
این توافق همزمان با کاهش بهای انرژی در جهان، در تاریخ ۱۰ دسامبر ۲۰۱۶ (۲۰ آذرماه ۱۳۹۵) به منظور کاهش تولید نفت، میان کشورهای عضو اوپک و ۱۱ کشور غیر عضو منعقد شد. این ائتلاف در رسانه‌ها اوپک پلاس نام گرفت.
در بیانیه دبیر کل اوپک آمده است: بیانیه همکاری ائتلاف اوپک پلاس، یک چارچوب مشارکت بی‌سابقه میان ۲۳ کشور تولید کننده نفت در جهان است که بر پایه اعتماد، احترام متقابل و گفت‌وکو شکل گرفته است. با گذشت ۶ سال، این پیمان همکاری همچنان نقش اساسی در حمایت از ثبات بازار ایفا می‌کند که امری ضروری برای رشد و توسعه و همچنین جذب سرمایه به منظور تامین امنیت انرژی است.
به گفته الغیص، این توافق به دنبال یک ثبات پایدار در بازار نفت از طریق مشارکت و گفت‌وگو است و این به سود تولیدکنندگان، مصرف‌کنندگان، سرمایه‌گذاران و اقتصاد جهانی است.
این بیانیه می‌افزاید: پس از فشارهای شدیدی که در دوران همه‌گیری کرونا به بازار جهانی نفت وارد شد، تعهد اعضای اوپک پلاس در ایجاد ثبات با تلاش‌ برای بازگشت بازار به شرایط پیش از همه‌گیری، بار دیگر به اثبات رسید.
در تاریخ ۳۰ نوامبر ۲۰۱۶ (۱۰ آذر ۱۳۹۵) در وین، اعضای اوپک بر کاهش ۱.۲ میلیون بشکه در روز توافق کردند و ۱۰ روز بعد در تاریخ ۱۰ دسامبر، ۱۱ کشور غیر عضو از جمله روسیه، جمهوری آذربایجان، بحرین، برونئی، قزاقستان، مالزی، مکزیک، عمان، سودان، گینه استوایی (در سال ۲۰۱۷ به اوپک پیوستند) و سودان جنوبی نیز به این توافق پیوستند.
اکتبر امسال (مهر/آبان)، اعضای ائتلاف اوپک پلاس برای ادامه همکاری تا پایان ۲۰۲۳ موافقت کردند.
 
 
https://mardomefarda.ir/vdca66n6.49nme15kk4.html
منبع : ایرنا
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین