تاریخ انتشار :جمعه ۱۸ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۲۸
جالب است ۰
ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین امروز جمعه حمله به این کشور را خطای روسیه دانست و گفت که این جنگ اهمیت بسیار زیاد ثبات در حوزه دریای سیاه برای امنیت جهان را نشان داد.
زلنسکی حمله به اوکراین را خطای کرملین دانست
به گزارش مردم فردا،به نقل از تارنمای یوکرینفورم؛ رئیس جمهوری اوکراین امروز جمعه در سخنرانی ویدیویی برای مجمع جهانی تی آر تی در استانبول ادعا کرد که روسیه با ایجاد اختلال عمدی در فعالیت دالان غلات، مدت انتظار شناورها را به سه تا پنج هفته افزایش داده است.

وی مدعی شد: با اینکه تاکنون بیش از ۱۳ میلیون تن محصولات کشاورزی صادر شده و دها میلیون تن دیگر آماده صدور داریم، اما بندرهای صادر کننده غلات ما با نیمی از ظرفیت کار می کنند، زیرا روسیه روند صادرات را با در انتظار نگهداشتن کشتی ها برای بازرسی، می کند، به گونه ای که اکنون بیش از ۸۰ کشتی در انتظار بازرسی هستند و از سوی دیگر صدها میلیون تن در سراسر جهان غذای کمتری دریافت کرده و بهای بیشتری برای خوراک می پردازند.

رجب طیب اردوغان امروز جمعه اعلام کرد: روز یکشنبه با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین برای تسهیل صادرات غلات از دریای سیاه گفت‌وگو خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، اردوغان بیش از این اعلام کرده بود که در نتیجه رایزنی های چهارجانبه ای که ترکیه میزبان آن بود، از ۱۹ نوامبر (۲۸ آبان) توافق دریای سیاه به مدت ۱۲۰ روز تمدید می شود.

توافق ابتدایی صادرات غلات اوکراین در اوایل تابستان میان این کشور و ترکیه و روسیه نهایی شد و بر اساس آن صادرات غلات و کود این کشور از تعدادی از بنادر محاصره شده امکانپذیر شد.

در تاریخ ۲۲ جولای، نمایندگان ترکیه، سازمان ملل، روسیه و اوکراین این توافقنامه را در استانبول امضا کردند.
https://mardomefarda.ir/vdchmvnz.23nmqdftt2.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین