تاریخ انتشار :شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۰
جالب است ۰
سخنگوی فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا موسوم به سنتکام از توقف عملیات نظامی مشترک با نیروهای دموکراتیک سوریه موسوم به قسد در سوریه خبر داد.
آمریکا: عملیات با نیروهای قسد در سوریه را متوقف کردیم
به گزارش مردم فردا،سخنگوی فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) به شبکه خبری الجزیره گفت که واشنگتن عملیات مشترک با نیروهای دموکراتیک سوریه موسوم به قسد در سوریه را متوقف کرده است.

بر اساس این گزارش، «جوزف بوچینو» سخنگوی سنتکام در گفت وگو با شبکه الجزیره افزود: ما عملیات خود با نیروهای دموکراتیک سوریه علیه داعش را متوقف کردیم.

وی در عین حال گفت که نیروهای قسد به اجرای گشت‌ها و حفظ امنیت در مناطق تحت کنترل خود در شمال سوریه ادامه خواهند داد و آمریکا متعهد به ازسرگیری عملیات خود علیه داعش در آینده است.

سخنگوی سنتکام افزود که داعش همچنان تهدیدی برای امنیت و ثبات در منطقه است.

این در حالی است که خبرگزاری رویترز اعلام کرده بود که نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) از توقف هماهنگی و عملیات مشترک به اصطلاح مبارزه با تروریسم با نیروهای ائتلاف بین المللی به فرماندهی آمریکا پس از حملات اخیر ترکیه به مناطق تحت نفوذ آنها خبر دادند.

اعلام توقف هماهنگی شبه نظامیان کُرد سوریه با ائتلاف آمریکایی پس از آن اتفاق می‌افتد که وزارت دفاع آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که تنها عملیات‌های گشت زنی مشترک با قسد متوقف شده است.

این تحولات در حالی است که وزارت دفاع ترکیه روز جمعه بار دیگر گفت که مبارزه با گروه‌های تروریستی در شمال سوریه به صورت مؤثر و تعیین کننده ادامه خواهد یافت.
https://mardomefarda.ir/vdcjooev.uqexhzsffu.html
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین