تاریخ انتشار :سه شنبه ۸ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۰
جالب است ۰
همزمان با افزایش قیمت دلار در بازار آزاد به بالای 36 هزار تومان، بانک مرکزی اعلام کرد که سقف فروش ارز به صورت اسکناس در بازار توافقی، برای اشخاص دارای کارت بازرگانی از ۲۰۰۰ یورو به ۶۰۰۰ یورو افزایش یافت. همچنین قیمت سکه با وجود افزایش به بالای 17 میلیون تومان در نهایت به 16 میلیون و 980 هزار تومان رسید.
سقف فروش ارز توافقی به بازرگانان 3 برابر شد
به گزارش مردم فردا، بانک مرکزی اعلام کرد: به منظور تامین ارز (اسکناس) مورد نیاز تولیدکنندگان و تجار برای تامین هزینه های مرتبط با امور تجاری، سقف فروش ارز به صورت اسکناس به اشخاص دارای کارت بازرگانی معتبر، از ۲۰۰۰ یورو به ۶۰۰۰ یورو افزایش یافت .در همین حال ایسنا گزارش داد: بررسی‌های میدانی از بازار ارز بیانگر این است که دلار در بازار آزاد در محدوده ۳۵ هزار و ۵۰۰ تا ۳۶ هزار تومان فروخته می‌شود و بازار خرید دلار سهمیه‌ای و اجاره کارت ملی بدین منظور نیز داغ است؛ به گونه‌ای که مبلغ ۸۰۰ هزار تومان برای اجاره کارت ملی اعلام می‌شود.به گزارش ایسنا، بررسی وضعیت قیمت‌ها در بازار امروز ارز نشان می‌دهد که نرخ خرید دلار در تابلوی صرافی‌ها معادل ۳۴ هزار تومان است.نرخ فروش دلار در صرافی‌ها نیز از ۳۴ هزار و ۲۰۰ تومان تا ۳۴ هزار و ۳۰۰ تومان متغیر است.
مشاهدات از بازار غیررسمی ارز نیز نشان می‌دهد که دلار در زمان نگارش این گزارش در محدوده ۳۵ هزار و ۲۰۰ تا ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌شود و در محدوده ۳۵ هزار و ۵۰۰ تا ۳۶ هزار تومان به فروش می‌رسد. البته، بررسی‌ها بیانگر این است که اکثر فعالان نرخ ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان را برای فروش دلار اعلام می‌کنند. به گزارش خراسان برخی کانال های تلگرامی دیروز عصر قیمت دلار در بازار آزاد را بالای 36 هزار تومان اعلام کرده بودند.در این بین، فعالان بازار ارز درباره وضعیت قیمت‌ها این گونه توضیح می‌دهند که آینده بازار قابل پیش‌بینی نیست‌ و توصیه آن‌ها در این زمینه خرید و فروش دلار سهمیه‌ای است که همین موضوع در مشاهدات نشان می‌دهد تقاضا برای خرید دلار سهمیه‌ای در صرافی‌ها همچنان وجود دارد.از سوی دیگر، بازار اجاره کارت ملی برای خرید و فروش دلار سهمیه‌ای نیز داغ است و دلالان مبلغ ۸۰۰ هزار تومان را برای اجاره کارت ملی اعلام می‌کنند.
https://mardomefarda.ir/vdcb9wb8.rhbagpiuur.html
منبع : ایسنا
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین