تاریخ انتشار :دوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۰
جالب است ۰
اداره آمار کمیسیون اروپا (یورواستات) در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که تعداد متقاضیان پناهجویی در اتحادیه اروپا ۱۷ درصد افزایش یافت.
شمار متقاضیان پناهجویی در اتحادیه اروپا ۱۷ درصد افزایش یافت
به گزارش مردم فردا،این اداره در گزارشی که روی تارنمای خود قرار داد، نوشت: در ماه اوت ۲۰۲۲ ( مرداد - شهریور ) تعداد ۷۷ هزار و ۵۹۵ تقاضای پناهجویی به کشورهای عضو اتحادیه ثبت شد که در مقایسه با ماه مشابه سابق قبل افزایشی ۱۷ درصدی را نشان می‌دهد.

این گزارش حاکی است که آوارگان سوری در ماه اوت بیشترین تقاضای پناهجویی را ارائه کرده‌اند و یازده هزار و ۸۶۰ مورد تقاضای پناهندگی را به کشورهای عضو اتحادیه اروپا دادند.

پس از آن، به ترتیب افغان‌ها، هندی‌ها، ترکیه‌ای‌ها و ونزوئلایی‌ها در رده‌های بعدی قرار دارند.

جنگ در اوکراین نیز باعث شد که تقاضای پناهندگی مردم این کشور در اتحادیه اروپا در ماه مارس به ۱۲ هزار و ۸۹۰ مورد برسد اما در ماه‌ها بعد این رقم کاهش یافت و در ماه اوت به ۹۱۵ فقره رسید.

از ابتدای سال ۲۰۲۲ تاکنون آلمان در ماه‌های مختلف بیشترین تقاضای پناهندگی را دریافت کرده است. این کشور در ماه اوت امسال ۱۶ هزار و ۹۵۰ فقره درخواست پناهندگی دریافت کرد. پس از آن اتریش، فرانسه، اسپانیا و ایتالیا در رده‌های بعدی قرار دارند.

اداره آمار کمیسیون اروپا در بخش دیگری از گزارش خود اعلام کرد که در ماه اوت امسال چهار هزار و ۴۶۰ کودک بدون همراه برای اولین بار در یکی از اعضای اتحادیه اروپا تقاضای پناهندگی کردند.

این آمار در مقایسه با ماه ژوئیه افزایشی ۳۲ درصدی را نشان می‌دهد. اغلب پناهجویان بدون همراه از کشورهای افغانستان، سوریه، سومالی، اریتره و پاکستان بودند.

اتریش، آلمان و هلند کشورهایی هستند که در ماه اوت ۲۰۲۲ پذیرای بیشترین پناهجویان بدون همراه بودند.
https://mardomefarda.ir/vdcjvaev.uqexazsffu.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین