تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۲۷
جالب است ۰
دادگاه عالی آمریکا راه دسترسی قانون گذاران این کشور به اظهارنامه‌های مالیاتی دونالد ترامپ را هموار کرد.
دادگاه عالی آمریکا اجازه انتشار اظهارنامه‌های مالیاتی ترامپ را صادر کرد
به گزارش مردم فردا،دادگاه عالی آمریکا روز گذشته دستور داد اظهارنامه های مالیاتی دونالد ترامپ طی سال های 2015 تا 2020، در اختیار «کمیته امکانات مالی» کنگره قرار بگیرد. این کمیته، کمیته اصلی مالیات نویسی در مجلس نمایندگان آمریکاست.

براساس این گزارش، دادگاه عالی درخواست اضطراری ترامپ در تاریخ 31 اکتبر برای مسدود کردن حکم دادگاهی با رتبه پایین تر را رد و اعلام کرد درخواست کمیته امکانات مالی برای دسترسی به اظهارنامه های مالیاتی ترامپ بخشی از اقدامات قانونی منصفانه است و این اظهارنامه ها باید در اختیار این کمیته قرار گیرد.

این کمیته خطاب به دادگاه عالی اظهار کرد درخواست آنها بر طبق قوانین فدرال است و رئیس کمیته این قدرت را دارد که اظهارنامه مالیاتی هر شخصی را از سرویس درآمد داخلی طلب کند. دموکرات های کنگره گفتند که باید با بررسی اظهارنامه های مالیاتی ترامپ مشخص شود که آیا سرویس درآمد داخلی اظهارنامه های ترامپ را به درستی محاسبه کرده یا نه و در صورت لزوم قانونی در این باره تصویب شود.    

این کمیته در حالی اجازه دسترسی به اظهارنامه های ترامپ را دارد که فرصت اندکی برای بررسی آنها دارد زیرا نمایندگان منتخب جمهوری خواه در انتخابات میان دوره ای کنگره تا کمتر از 2 ماه دیگر، کار خود را آغاز می کنند. جمهوری خواهان آمریکا در انتخابات میان دوره ای 8 نوامبر موفق شدند اکثریت کرسی های کنگره را در اختیار بگیرند.

براساس این گزارش، جنگ قضایی ترامپ بر سر اظهار نامه های مالیاتی و برگزاری دادگاه برای رسیدگی به تقلب های مالیاتی وی، شکستی بزرگ برای رئیس جمهور سابق آمریکا تلقی می شود که چندی قبل برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری 2024 اعلام آمادگی کرد.

این در حالی است که سخنگوی ترامپ نیز تاکنون نسبت به این موضوع واکنشی نشان نداده است.

وکلای ترامپ نیز اظهار کردند هدف اصلی این کمیته، انتشار عمومی اظهارنامه های مالیاتی ترامپ و برملاکردن اطلاعات سیاسی مخرب درباره وی و تخریب چهره وی است.

ترامپ نخستین رئیس جمهور آمریکا طی 4 دهه اخیر است که اظهارنامه های مالیاتی اش منتشر نشده و خواسته بود تا جزئیات دارایی ها و فعالیت های شرکت و املاک و سازمانش، مخفی بماند.

این در حالی است که دادگاه رسیدگی به اتهامات دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا درباره تقلب مالیاتی و رشوه روز گذشته در شهر منهتن نیویورک آغاز شد.

سازمان ترامپ شامل هتل‌ها، زمین های گلف و دیگر املاک در سراسر جهان متهم به پنهان کردن امتیازات اجرایی خود از مقامات مالیاتی برای بیش از 15 سال و دادن پاداش های غیرشغلی وسوسه انگیز است. این سازمان ممکن است برای سه فقره تقلب مالیاتی و شش فقره دیگر جمعا به مبلغ یک میلیون و 600 هزار دلار جریمه شود. اگر سازمان ترامپ محکوم شود، خود ترامپ متهم نیست.

پرونده قضایی اخیر ترامپ، از پرونده مدنی 250 میلیون دلاری که توسط دادستان کل نیویورک علیه وی مطرح شده، مجزاست. در این پرونده ترامپ و سه فرزند ارشدش و سازمان ترامپ به اتهام «فعالیت تجاری تقلبی و غیرقانونی» متهم شده‌اند.

دادگاه اصلی نیویورک در تاریخ اول نوامبر روند محاکمه سازمان ترامپ به اتهام کلاهبرداری مالیاتی را آغاز کرده بود. دادستان ها اظهار کردند که شرکت ترامپ از طریق رشوه با پرداخت 1.76 میلیون دلار به یک مدیر اجرایی کلیدی در قالب آپارتمان رایگان، یک مرسدس بنز اجاره‌ای و هزینه‌های تحصیل، توانسته به‌طور متقلبانه از پرداخت مالیات فرار کند.

نماینده دادستان نیویورک همچنین استدلال کرد: «حتی پس از اینکه ترامپ در سال 2017 به عنوان رئیس جمهور معرفی شد، تقلب مالیاتی این شرکت ها ادامه داشته است.»

این در حالی است که چند روز پیش مریک گارلند دادستان‌کل آمریکا، «جک اسمیت» بازرس جنایات جنگی را به‌عنوان بازرس ویژه برای نظارت بر پرونده‌های ترامپ در وزارت دادگستری، منصوب کرد.
https://mardomefarda.ir/vdcjtmev.uqexmzsffu.html
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین