تاریخ انتشار :سه شنبه ۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۹
جالب است ۰
رئیس‌جمهور ترکیه در توجیه عملیات نظامی این کشور در شمال سوریه مدعی شد روسیه به تعهداتش در توافق‌نامه سال 2019 درباره خروج و عقب‌نشینی شبه‌نظامیان کُرد از مناطق شمالی سوریه عمل نکرده‌ است.
اردوغان: روس‌ها به تعهداتشان در شمال سوریه عمل نکردند
به گزارش مردم فردا،به نقل از اسپوتنیک، «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد «طرف روس به تعهداتش در توافق‌نامه سال ۲۰۱۹ درباره پاکسازی مناطق سوریه از گروه‌های مسلح کُرد عمل نکرده است.»

وی دیروز در هواپیما هنگام بازگشت از قطر به خبرنگاران گفت: ما سال ۲۰۱۹ یک توافق‌نامه با طرف روس در شهر سوچی امضا کردیم. آنها مسئول پاکسازی مناطق از گروه‌های تروریستی هستند، متأسفانه علی‌رغم اینکه ما این مسئله را بارها و بارها به آنها یادآوری کردیم، انجام نداده‌اند و نمی‌دهند.

اردوغان در ادامه افزود: ما ساکت نمی‌مانیم، اگر آنها اقدامی علیه تروریست‌ها انجام ندهند، ما قطعاً گام‌هایی علیه تروریست‌ها برمی‌داریم و دراین‌باره هیچ محدودیتی نداریم. ادامه عملیات ما در شمال عراق و روسیه در دستور قرار دارد. ما همه اقدامات لازم را علیه تروریست‌ها در زمین و آسمان انجام داده‌ایم و این عملیات ادامه خواهد داشت.

به نوشته اسپوتنیک، روسیه و ترکیه اکتبر سال ۲۰۱۹ یادداشت‌تفاهمی ۱۰ بندی امضا کردند که از بندهای مهم آن استقرار واحدهای پلیس نظامی روسیه و سرویس مرزی سوریه در مناطق مرزی سوریه و تسهیل خروج شبه‌نظامیان کُرد از این مناطق تا ۳۰ کیلومتری مرزهای ترکیه است.

بعد از چند ماه «سرگئی شویگو»، وزیر دفاع روسیه اعلام کرد رون خروج شبه‌نظامیان کُرد از مناطق شمالی سوریه تکمیل شده و پس از گشت‌ ‎ زنی‌های مرزی مشترک روسیه و ترکیه آغاز شده است.
https://mardomefarda.ir/vdch--nz.23nkzdftt2.html
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین