تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۰
جالب است ۰
گوگل مپ بی شک یکی از برترین سرویس‌های مکان یابی است که در حال حاضر در جهان وجود دارد. این نرم‌افزار هر سال آپدیت‌های جدیدی برای ارائه ویژگی‌های خاص‌تر دریافت می‌کند. بر اساس اخبار منتشر شده، گویا قابلیت Search with Live View مبتنی بر AR به Google Maps خواهد آمد.
قابلیتی جدید در راه گوگل مپس
به گزارش مردم فردا،روز پنجشنبه، گوگل در یک پست بلاگ خود فاش کرد که تغییراتی در Google Maps در راه است. یکی از ویژگی‌های جدید، «جستجو با نمایش زنده» یا «Search with Live View» در ماه سپتامبر معرفی شد و از هفته آینده در پلتفرم‌های iOS و اندروید در لندن، لس آنجلس، نیویورک، پاریس، سانفرانسیسکو و توکیو عرضه خواهد شد. این ویژگی که از واقعیت افزوده استفاده می‌کند، مستلزم استفاده از دوربین گوشی خود است. در ادامه نحوه عملکرد آن آمده است.

اگر Live View در Google Maps را به خاطر داشته باشد، هنگامی که در حال پیاده‌روی هستید، برنامه فلش‌هایی را در بالای یک نمای دنیای واقعی از دوربین شما می‌پوشاند تا به شما کمک کند از مکانی به مکان دیگر حرکت کنید. Live View همچنین به شما نشانه‌های مشخصی را ارائه می‌دهد.
همچنین جستجو با نمای زنده به شما کمک می‌کند مکان‌هایی را پیدا کنید که به مکان فعلی شما در شهرهای خاص نزدیک هستند. جستجوی Google Maps با نمای زنده از هوش مصنوعی، واقعیت افزوده و میلیاردها تصویر از نمای خیابان استفاده می‌کند.

برای مثال، تصور کنید که در شهر نیویورک هستید و می‌خواهید کارهایی انجام دهید، مثلا خریدهای تعطیلات را انجام دهید و با دوستانتان شام بخورید. به لطف هوش مصنوعی، واقعیت افزوده و میلیاردها تصویر از نمای خیابان، می‌توانید مکان‌هایی را که به آن‌ها نیاز دارید و برای شما مفیدتر هستند را بیابید. از برنامه Google Maps، تلفن خود را بلند کرده و روی آیکون دوربین در نوار جستجو ضربه بزنید تا فروشگاه‌های نزدیک به همراه کافی شاپ‌ها، بانک‌ها و دستگاه‌های خودپرداز را ببینید.

به لطف این قابلیت AR، کاربر فلش‌ها و جهت‌ها را در مقابل یک نمای دنیای واقعی می‌بیند و با در دسترس بودن همه آن تصاویر نمای خیابان ذکر شده، حتی فروشگاه‌هایی که در گوشه و کنار هستند و در تلفن شما در دسترس نیستند نیز می‌توانند نمایش داده شوند. علاوه بر نشان دادن نام هر فروشگاه، بانک یا رستوران، جستجو با نمای زنده (Search with Live View) اطلاعات مهم دیگری مانند باز یا بسته بودن فروشگاه، میزان شلوغ بودن آن، ارزان یا گران بودن قیمت‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد و میزان بالا یا پایین بودن رتبه کسب و کار توسط انجمن Google Maps در نظر گرفته شده است.

به گفته PhoneArena، چه وسیله نقلیه برقی (EV) داشته باشید چه نداشته باشید، افراد بیشتری به این وسایل نقلیه روی می‌آورند و این بدان معناست که کسانی که با خودروهای برقی رانندگی می‌کنند می‌توانند امکاناتی را پیدا کنند که ماشین‌های خود را شارژ کنند. گوگل مپ به شما در این کار کمک می‌کند. کافیست برنامه Google Maps را باز کنید و “ایستگاه‌های شارژ ماشین‌های برقی” را جستجو کنید، روی فیلتر “شارژ سریع” فشار دهید تا برنامه ایستگاه‌هایی با شارژرهای ۵۰ کیلووات یا بالاتر را به شما نشان دهد که به شما امکان می‌دهد سریع‌تر خودرو برقی خود را شارژ کنید.

همچنین می‌توان از این فیلتر برای نشان دادن ایستگاه‌های شارژی استفاده کرد که از انواع دوشاخه‌های سازگار با خودروی شما استفاده می‌کنند. این ویژگی‌های جدید در حال حاضر در دستگاه‌های iOS و Android و در کشورهایی در دسترس هستند که دارای ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی باشند.
Google Maps به شما نشان می دهد که کدام مکان‌ها دارای قرارگاه صندلی چرخدار هستند. همچنین گوگل گفته است که دو سال از نمایش مکان‌های قابل دسترسی با ویلچر در استرالیا، ژاپن، بریتانیا و ایالات متحده می‌گذرد.
https://mardomefarda.ir/vdcc4pqs.2bq0p8laa2.html
منبع : ترنجی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما