تاریخ انتشار :شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۴۸
جالب است ۰
واکسن به روز شده کووید ساخت دو شرکت داروسازی فایزر و بیو ان‌تک به زیر سویه BQ.۱.۱ اُمیکرون واکنش قوی نشان می‌دهد.
تاثیر واکسن به روز شده فایزر در برابر زیرسویه اُمیکرون
به گزارش مردم فردا،دو شرکت داروسازی فایزر و بیو ان‌تک روز گذشته (جمعه) اعلام کردند: واکسن مختص سویه اُمیکرون میزان بالاتری از آنتی‌ بادی خنثی ‌کننده را در برابر زیر سویه جدید موسوم به BQ.۱.۱ در افراد بزرگسال تولید می‌کند.
گزارش‌ها حاکی از آن است سطح آنتی بادی در برابر زیر سویه اُمیکرون در افراد مسن ۵۵ ساله و بالاتر که واکسن اُمیکرون را دریافت کردند تقریبا ۹ برابر افزایش یافت. هرچند سطح آنتی بادی در افرادی که نسخه اصلی واکسن را تزریق کرده‌اند دو برابر افزایش داشته است.
موارد ابتلا به این زیر سویه در ایالات متحده رو به افزایش است و انتظار می رود که عامل افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹ در اروپا در زمستان پیش رو باشد.
زیر سویه‌های جدید حامل جهش‌های ژنتیکی هستند که تشخیص و خنثی کردن ویروس را برای سیستم ایمنی سخت‌تر می‌کند و باعث می‌شود با وجود مصونیت ناشی از واکسیناسیون و سابقه ابتلا به بیماری، افراد آلوده شوند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، برآوردها حاکی از آن است دو زیر سویه BQ.۱ و BQ.۱.۱ که ارتباط نزدیکی با زیرسویه BA.۵  دارند، عامل حدود نیمی از موارد تشخیصی کووید در ایالات متحده در هفته منتهی به ۱۹ نوامبر بوده اند. زیر سویه BA.۵ هنوز هم شایع ترین عامل بیماری‌زاست که حدود ۲۹.۷ درصد از کل موارد ابتلا را در این کشور به خود اختصاص داده است.
https://mardomefarda.ir/vdce7n8z.jh8eni9bbj.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما