تاریخ انتشار :جمعه ۲۷ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۵۴
جالب است ۰
چین و روسیه به قطعنامه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر اینکه هیچ مدرکی دال بر تلاش اوکراین برای ساخت بمب کثیف وجود ندارد، رأی منفی دادند.
رأی منفی روسیه و چین به قطعنامه آژانس درباره اوکراین
به گزارش مردم فردا،به نقل از المیادین، روسیه و چین به پیش نویس قطعنامه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره امنیت هسته‌ای اوکراین مبنی بر اینکه هیچ مدرکی دال بر توسعه «بمب کثیف» توسط کی‌یف کشف نشده است، رأی منفی دادند.

بر اساس این گزارش، شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این قطعنامه را در جلسه روز پنج‌شنبه تصویب کرد و تأیید کرد که بازرسانی که از ۳ سایت در اوکراین بازدید کردند هیچ مدرکی دال بر فعالیت‌های هسته‌ای اعلام‌نشده یا مواد مرتبط با ساخت «بمب کثیف» کشف نکردند.

در این زمینه، بیانیه‌ای از سوی هیئت روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی صادر شد که در آن تصمیم آژانس بین المللی انرژی اتمی به شیوه‌ای "غیرحرفه ای" تهیه شده و حاوی اشتباهات واقعی در موضوعات امنیت و تضمین هسته‌ای در اوکراین است. این گام دیگری در جهت سیاسی کردن کار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.

هیئت روسیه همچنین از عدم حمایت از این قطعنامه توسط کشورهایی که اکثریت جمعیت جهان را در خود جای داده‌اند، ابراز خرسندی و خاطرنشان کرد که روسیه و چین به این قطعنامه رأی منفی دادند و کشورهای ویتنام، کنیا، هند، نامیبیا، پاکستان، عربستان سعودی و آفریقای جنوبی از رأی دادن خودداری کردند.
https://mardomefarda.ir/vdceen8z.jh8ezi9bbj.html
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین