تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۰۲
جالب است ۰
عضو کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس گفت: اعضای کمیسیون آیین نامه با طرح تغییر ترکیب اعضای کمیسیون قضایی مجلس مبنی بر اینکه این کمیسیون متشکل از یکسری اعضای دائم و یکسری اعضای غیردائم باشد مخالفت کردند.
مخالفت کمیسیون آیین نامه با تغییر ترکیب کمیسیون قضایی مجلس
به گزارش مردم فردا،حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به نشست امروز کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس گفت: در جلسه امروز طرح الزام دستگاه‌های اجرایی به پاسخگویی به تذکرات نمایندگان مجلس اعاده شده از سوی شورای نگهبان با حضور آقای طحان نظیف عضو حقوقدان این شورا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: به دنبال ایراد وارد شده به طرح مذکور کمیسیون عبارت «می‌توانند به تذکرات پاسخ دهند»‌ را جایگزین عبارت «الزام دستگاه‌های اجرایی به پاسخگویی به تذکرات»‌ کرده است.

عضو کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس اظهار داشت: با وجود این اصلاح باز هم این طرح مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته است و علت این ایراد هم این است که عبارت «می‌توانند به تذکرات پاسخ دهند» خبر در حکم انشاء است و ایراد دارد.

سلیمی خاطرنشان کرد: در نهایت تصمیم بر این شد که یا این عبارت حذف شود و یا کمیسیون بر مصوبه خود اصرار ورزد که رأی‌گیری در این باره به جلسه فردای کمیسیون موکول شد.

وی افزود: در ادامه جلسه امروز طرح تغییر ترکیب اعضای کمیسیون قضایی مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت که با مخالفت اعضای کمیسیون همراه شد.  

عضو کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس اظهار داشت: در این طرح آمده بود که کمیسیون قضایی 8 عضو دائم داشته باشد و کمیسیون‌های دیگر نیز هرکدام یک نماینده در کمیسیون قضایی داشته باشند و ترکیب کمیسیون قضائیه همانند ترکیب کمیسیون اصل نود مجلس باشد که این موضوع با مخالفت اعضای کمیسیون همراه شد.
https://mardomefarda.ir/vdce.x8zbjh8en9bij.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما